Sökning: "fritidspedagog"
Visar resultat 16 - 20 av 243 uppsatser innehållade ordet fritidspedagog.
16. Informationsflödet : - olika aktörers förståelse av övergången och överlämningen mellan förskola och förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Pihl Persson, Elin (2021). Informationsflödet - olika aktörers förståelse av övergången och överlämningen mellan förskola och förskoleklass. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
17. Utomhusundervisning -En kvalitativ studie om hur fritidspedagogers utevistelse kan komplettera den ordinarie undervisningen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Min erfarenhet är att lärare ofta ser på utomhusundervisning som en oplanerad fritidsaktivitet snarare än ett planerat lärtillfälle. Och inte sällan är det fritidspedagogerna som får i uppgift att ta med eleverna ut i skogen. LÄS MER
18. Grundskolans förändringar : Skolaktörers uppfattningar av grundskolan och dess förändringar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Denna studies syfte var att ta reda på skolaktörernas uppfattningar kring grundskolans förändringar. Förändringarna som de vetenskapliga artiklarna samt avhandlingarna nämner är att skolaktörerna tidigare uppfattade det som att läroplanen bland annat hade bidragit till att skolaktörernas arbetsuppgifter hade förändrats. LÄS MER
19. Fritidslärarens och fritidspedagogens roll i skolan och på fritidshemmet : En studie om hur fritidslärare och fritidspedagoger upplever sin roll i skolan och på fritidshemmet.
L3-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
20. Fritidslärarens yrkesroll och strävan mot en ömsesidig samverkan : En kvalitativ studie ur fritidslärarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur fritidslärare ser på sin didaktiska roll i klassrummet och hur fritidslärare resonerar kring samverkan med lärare i den didaktiska processen. I undersökningen presenteras två frågeställningar. LÄS MER