Sökning: "fronter skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden fronter skolan.
1. Influence of Automatically Constructed Non-Equivalent Mutants on Predictions of Metamorphic Relations
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Behovet av tillförlitliga, motståndskraftiga, och beständiga system är uppenbart i vårt samhälle, som i ökande grad blir allt mer beroende av mjukvarulösningar. För att uppnå tillfredsställande nivåer av säkerhet och robusthet måste alla system kontinuerligt genomgå tester. LÄS MER
2. Mobila insamlingen : En släpvagnslösning för stadsnära insamling
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Stockholm vatten och avfall (SVOA) är Stockholms ledande vatten- och avfallsbolag. Varje dag berör verksamheten 1.5 miljoner invånare och företag i Stockholm. De erbjuder idag flertalet olika tjänster för att tillfredsställa alla boende i Stockholms stad. LÄS MER
3. Visualization of an Individual Carbon Footprint Mitigation Plan Using Transaction Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Achieving the objectives of the Paris Agreements requires actions being taken on different fronts. This study looked into how to visualize a carbon footprint mitigation plan for individuals. LÄS MER
4. Transient Voltage Distribution in Bushing
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : An electrical bushing is one of the most important elements in a power transformer. Steep front surges such as transient impulse voltage from lightning strikes is an inevitable electromagnetic transient mostly happening in power transmission and distribution system. The bushing might lead to be degraded due to such kind of surge. LÄS MER
5. En narrativ studie av fem elever i matematiksvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Förväntat kunskapsbidragElever som haft svårigheter med matematiken under sin grundskoletid har getts en möjlighet att beskriva sina upplevelser och erfarenheter. Utifrån dessa tankar kommer förhoppningsvis en möjlighet att förändra och förbättra för denna elevgrupp genom att de bjuds in i processen för att skapa bättre undervisning och insatser för dem. LÄS MER