Sökning: "frontpersonal"

Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet frontpersonal.

  1. 11. Insidan räknas - En kvalitativ studie av den interna marknadsföringens roll vid utvecklandet av varumärkeslojalitet inom banksektorn.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Hedberg; Mårten Svanberg; Robin Einarsson; [2015]
    Nyckelord :Motivation; Frontpersonal; Banksektorn; Intern marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien visar vikten av lojala kunder och att varumärkeslojalitet inom banksektorn handlar om att samla alla tillgångar på samma ställe. Det har blivit svårare att skapa lojala kunder då de fysiska kundmötena, som en konsekvens av digitaliseringen, sker i allt mindre utsträckning. LÄS MER

  2. 12. Vad får det lov att vara - det dyraste?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Tschannen; Frida Göransson; [2014]
    Nyckelord :productivity; motivation; economic incitement; service quality och supportive leadership; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det råder en hög konkurrens inom reseindustrin, både mellan resebyråer men också genom den bokning som sker på internet, det blir därmed avgörande att skapa konkurrensfördelar genom kundrelationer. Frontpersonal måste alltid leverera god service samtidigt som det ständigt efterfrågas ett högre tempo och ökad försäljning. LÄS MER

  3. 13. Frontmedarbetares upplevelser och hantering av möten med kunder som uttrycker missnöje

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Elin Wickström; [2014]
    Nyckelord :frontmedarbetare; kunder; missnöje; upplevelser; emotionell reglering; coping; Social Sciences;

    Sammanfattning : Banken som jag har genomfört studien på har sedan en tid tillbaka haft problem med att kunder uttrycker missnöje över olika saker. Syftet med studien är därför att undersöka hur medarbetarna i fronten upplever och hanterar möten med kunder som på olika sätt uttrycker missnöje. LÄS MER

  4. 14. Bakom disken - En uppsats om frontpersonalens upplevda arbetssituation och förutsättningar för arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Malin Sturesson; Julia Prytz; [2014]
    Nyckelord :emotionellt arbete; empowerment; arbetstillfredsställelse; frontpersonal; krav och kontroll; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Det finns mycket belägg för hur viktig frontpersonalen är för ett företag men få företag verkar inse vikten av att investera i personalen och öka deras förutsättningar för att uppnå arbetstillfredsställelse. Då de arbetsuppgifter som yrkesrollen medför ofta kräver att frontpersonalen åsidosätter sig själva till förmån för kundens suveränitet och företagets framgång utsätts de för svåra påfrestningar och detta kan försämra deras förutsättningar för att uppleva tillfredsställelse på arbetet. LÄS MER

  5. 15. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Malin Ahlqvist; Sanna Makslahti; [2014]
    Nyckelord :hotell; varumärke; varumärkesbyggnad; motivation;

    Sammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER