Sökning: "frontpersonal"
Visar resultat 11 - 15 av 47 uppsatser innehållade ordet frontpersonal.
11. Insidan räknas - En kvalitativ studie av den interna marknadsföringens roll vid utvecklandet av varumärkeslojalitet inom banksektorn.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien visar vikten av lojala kunder och att varumärkeslojalitet inom banksektorn handlar om att samla alla tillgångar på samma ställe. Det har blivit svårare att skapa lojala kunder då de fysiska kundmötena, som en konsekvens av digitaliseringen, sker i allt mindre utsträckning. LÄS MER
12. Vad får det lov att vara - det dyraste?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det råder en hög konkurrens inom reseindustrin, både mellan resebyråer men också genom den bokning som sker på internet, det blir därmed avgörande att skapa konkurrensfördelar genom kundrelationer. Frontpersonal måste alltid leverera god service samtidigt som det ständigt efterfrågas ett högre tempo och ökad försäljning. LÄS MER
13. Frontmedarbetares upplevelser och hantering av möten med kunder som uttrycker missnöje
Magister-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Banken som jag har genomfört studien på har sedan en tid tillbaka haft problem med att kunder uttrycker missnöje över olika saker. Syftet med studien är därför att undersöka hur medarbetarna i fronten upplever och hanterar möten med kunder som på olika sätt uttrycker missnöje. LÄS MER
14. Bakom disken - En uppsats om frontpersonalens upplevda arbetssituation och förutsättningar för arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemformulering: Det finns mycket belägg för hur viktig frontpersonalen är för ett företag men få företag verkar inse vikten av att investera i personalen och öka deras förutsättningar för att uppnå arbetstillfredsställelse. Då de arbetsuppgifter som yrkesrollen medför ofta kräver att frontpersonalen åsidosätter sig själva till förmån för kundens suveränitet och företagets framgång utsätts de för svåra påfrestningar och detta kan försämra deras förutsättningar för att uppleva tillfredsställelse på arbetet. LÄS MER
15. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER