Sökning: "frontpersonalens betydelse"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden frontpersonalens betydelse.

  1. 1. Incitamentsystemets betydelse för målkongruens på kaféer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Valdrin Hajdari; Filip Zakrisson; Philip Hall; Isabelle Osmin; [2020]
    Nyckelord :Principal-agent teori; incitamentsystem; intressekonflikter; målkongruens; kafébranschen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur incitamentsystem påverkar frontpersonalens agerande utefter mål på två kaféer inom samma kedja, samt om det finns andra faktorer som påverkar utöver incitamentsystem. Därtill studerades ifall det existerar någon intressekonflikt mellan frontpersonal och platschef gällande måluppfyllelse och agerande på kaféerna. LÄS MER

  2. 2. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  3. 3. Hiss eller diss till frontpersonalens service? : En kvantitativ studie om den unga kundens upplevelse av servicekvalitet i fast fashion-butiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linnéa Nerman; Gabriella Olaisson; Jessica Paulsson; [2016]
    Nyckelord :Service management; service quality; fast fashion; generation Y; generation Z; SERVQUAL; Service management; servicekvalitet; fast fashion; generation Y; generation Z; SERVQUAL.;

    Sammanfattning : Studien syftar till att klargöra och undersöka attribut som kan ha relevant betydelse för den unga kundens kvalitetsupplevelse av den personliga servicen i fast fashion-butiker. Denna studie baseras på kvantitativ metod med en deduktiv ansats. Hypoteser har formats som en metod att testa det teoretiska ramverket. LÄS MER

  4. 4. När insidan räknas : En studie om självledarskapets påverkan på kundbemötandet inom detaljhandeln.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Charlotte Grip; [2012]
    Nyckelord :Självledarskap; motivation; servicefronten; och självbestämmande;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Denna uppsats handlar om hur frontpersonal inom detaljhandeln upplever självledarskap. Konkurrensen ute bland företag inom detaljhandeln ökar och det gör att företag måste hitta nya sätt att särskilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. ”VI HAR INGA KLAGOMÅL HÄR” -en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristina Bacos; Anna Hjelmberg; Assal Tavakoli-Toussy; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; service recovery; rättelse; frontpersonal; medarbetare; bank; relationer; stärkt personal; kontorskultur; kontext; landsbygd; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel:”Vi har inga klagomål här”- en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv. Nivå: Magisteruppsats, 2008. Författare: Kristina Bacos, Anna Hjelmberg och Assal Tavakoli. Handledare: Erika Andersson Cederholm och Jörgen Eksell. LÄS MER