Sökning: "functional brand"

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden functional brand.

  1. 1. Investigating Marketing Effects of Ancient Storytelling Techniques: Could Ancient Storytelling Techniques in Marketing Communications Be the Holy Grail of Marketing Needed in These Times of Failure?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :John Örman; Arvid Özcan-Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communications; Psychology in Marketing; Storytelling in Marketing; Building a StoryBrand; Donald Miller;

    Sammanfattning : The landscape of marketing is growing in competitiveness (Digital ad spend worldwide 2026. 2022), and marketers are consequently compelled to explore new ways to stand out and make their voices heard. LÄS MER

  2. 2. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  3. 3. The Upside of Upcycling : An Investigation of Construction Waste Materials’ Potential for Upcycling through Material Driven Design

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Alma Swärdh; My Hindersson Oddsberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main objective of this thesis is to show the potential that construction waste materials from Skanska’s projects have for upcycling. Materials are investigated through a comprehensive pre-study and their potential is showcased in developed concepts. LÄS MER

  4. 4. Managing the implementation of sustainable polyurethane (PU) coating for functional wear

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Zarin Tasnime; Christine Buckley; [2023]
    Nyckelord :PU coating; Water resistance; Sustainability; Textile management; Key factors;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore the practical implementation of a commercially available sustainable alternative to conventional polyurethane (PU) textile coating for functional outerwear garments with protection from rain and snow. In addition, this study will identify the key consideration areas which should be taken into account during the managerial decision-making process of implementing the sustainable PU coating. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER