Sökning: "funktionell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden funktionell marknadsföring.

  1. 1. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnea Gawell; Elias Jämtbäck; [2023]
    Nyckelord :fast culture; information-overload; marketing; snabb kultur; snabbspolad kultur; informationsstress; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER

  2. 2. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emmy Björkman; Emmy Simpson; [2022-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; reklam; Generation Z; riktad marknadsföring; personaliserade annonser; influencer marketing; digital natives; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER

  3. 3. ”I betalt samarbete med…” : En språkvetenskaplig studie om influencers reklam på sociala medier, parasociala relationer, identiteter och värderingar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Ida Barck; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Influencer; Marketing; Influencer Marketing; Multimodal analysis; Visual grammar; Social semiotic; Appraisal theory; Instagram; Influencer; Marknadsföring; Systemiskt funktionell grammatik; SFG; Socialsemiotik; Appraisal;

    Sammanfattning : Samtidens reklam har i takt med digitaliseringens utveckling nått ett maktskifte. En populär marknadsföringsstrategi i den nutida reklamen som växer explosionsartat och omsätter miljarder är att använda influencer marketing för att nå ut till sin målgrupp. LÄS MER

  4. 4. ”Vill du ha plusmeny till det samhällsansvaret?” : - En språkvetenskaplig och filmanalytisk studie om effekten av Covid-19 på svenska hamburgerkedjors marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Wilhelm Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Commercial; hamburger restaurants; fast food; marketing; film clip analysis; sociosemiotics; systemic functional linguistics; covid-19; Reklamfilm; hamburgerrestauranger; snabbmat; marknadsföring; filmanalys; sociosemiotik; systemisk funktionell lingvistik; covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur Sveriges tre största hamburgerkedjor tagit sig an Covid-19- krisens utmaningar i sina reklamfilmer. Förhoppningen är att resultatet ska kunna bidra med kunskap om hur kriser av det här slaget kan hanteras när det handlar om marknadsföring samt hur marknadsföringen i sig kan uppfattas, både av mottagare och av de som står bakom den. LÄS MER

  5. 5. "Just nu får ni 20% på hela hemsidan" : Hur unga vuxna uppger att deras köpbeslut påverkas av influencermarknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och design

    Författare :Lina Lundin; Emma Dahlström Språng; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; social media; brand engagement; consumer  behaviour ; Influencer marketing; sociala medier; varumärkesengagemang;   konsumentbeteende;

    Sammanfattning : This study investigated how young adults (18 - 29 years) stated that their purchasing decisions were influenced by influencer marketing on social media. This is something that has led companies to change their marketing strategies to reach their customers on a better level. One of these strategies is influencer marketing. LÄS MER