Sökning: "funktionellt värde"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden funktionellt värde.
1. En formal- och diskursanalys av fem bidrag i tävlingsprocessen för Sametingets nya byggnad
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : Institutionen för kultur och estetik, Konstvetenskap, 106 91 Stockholms universitet, 08-16 20 00 vx Handledare: Christopher Landstedt Titel: En formal- och diskursanalys av fem bidrag i tävlingsprocessen för Sametingets nya byggnad Författare: Marie Grundström Kontaktuppgifter till författaren: [email protected] Uppsatsnivå: kandidatuppsats Ventileringstermin: HT2023 ABSTRACT: Uppsatsen behandlar fem utvalda tävlingsbidrag i en utlyst arkitekttävling om ny byggnad för Sametinget. LÄS MER
2. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER
3. Valet av streamingtjänster : Vilka faktorer har störst påverkan på konsumenters intention att behålla en streamingtjänst?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Då marknaden för streamingtjänster för film och serier växt markant de senaste åren har intresset ökat för att förstå vad som motiverar konsumenter att prenumerera på och behålla en streamingtjänst framför andra. Studien ämnar undersöka vilka faktorer som är av störst betydelse i konsumenters val av streamingtjänst, samt undersöka vilka dimensioner av upplevt värde som har en positiv påverkan på intentionen att behålla en tjänst. LÄS MER
4. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER
5. Att tillföra nya funktioner i kyrkorum – en fallstudie av Pjätteryds kyrka
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Många församlingar har stora kyrkor som är dyra för församlingarna att underhålla. För att klara sig ekonomiskt så säljer församlingar sina prästgårdar och församlingshem. LÄS MER