Sökning: "furniture shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden furniture shopping.

  1. 1. Exploring the Potential of Virtual Reality Shopping for Furniture : A Comparative Study with Web-based Retail

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för teknik och naturvetenskap

    Författare :Ludvig Erlander Klein; [2023]
    Nyckelord :Computer science; VR; Virtual Reality; Retail; Web shopping; User Experience; UX; Furniture shopping;

    Sammanfattning : Today there are two main ways of shopping; on a website or in a physical store, and each of them comes with its own benefits and downsides. A prototype for a store in virtual reality (VR) was created to take advantage of the unique aspects of VR, it created a shopping experience that is an improvement over web stores and has some advantages over physical stores too. LÄS MER

  2. 2. Hur konsumenter ser på att prova kläder genom augmented reality : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever klädprovning genom mobile augmented reality

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelyn Celis; Alicia Edberg; [2022]
    Nyckelord :Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobile phone; Application; Virtual and Experience; Augmented reality AR ; Mobile augmented reality MAR ; Mobiltelefon; Applikation; Virtuell och Upplevelse;

    Sammanfattning : Augmented reality has in recent years become a topic that’s frequently discussed among business managers and marketing practitioners, due to the findings that support the technology's ability to influence consumer behavior. The technology is offering consumers exceedingly product information, a pleasurable shopping experience and a greater interactive interface. LÄS MER

  3. 3. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Arold Visser; Magdalena Molin; [2022]
    Nyckelord :Digital natives; Omni-channel; Physical store; Customer Purchasing behavior; Consumer Culture theory; Channel selection; E-commerce; E-WoM; Furniture retailing; Customer journey;

    Sammanfattning : Abstract  Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER

  4. 4. Daylighting and Electric Lighting Integration in the Retail Sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Energi och byggnadsdesign; Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Rafael Campama Pizarro; [2019]
    Nyckelord :daylighting; electric lighting; lighting controls; integration; human centric lighting; circadian potential; melanopic lux; non-visual effects; energy saving; retail; case study; IEA-SHC; furniture store; shopping experience.; Arts and Architecture; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The retail sector represents 11% of the GDP and employs 15% of the workforce in the European Union. To tackle growth of e-commerce, physical retail stores need to be reviewed; both to decrease operating costs, increase productivity and to make the shopping experience more appealing. LÄS MER

  5. 5. Sinnesmarknadsföring : Två olika handelsplatsers attraktivitet ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Carolina Stigson; [2018]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; attraktivitet; konsumentbeteende; val av handelsplats;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: På grund av att konsumenters beslutsfattande har utvecklats till att ofta grundas i emotionella motiv, har handelsplatser utökat sitt utbud till att erbjuda upplevelser som engagerar flera olika sinnen. Utifrån att den moderna marknadsföringen ofta har utgått ifrån att konsumenter fattar rationella beslut och inte har betonat betydelsen av känslor, upplevelser och sinnesintryck, har en ny typ av marknadsföring uppmärksammats: sinnesmarknadsföring. LÄS MER