Sökning: "fusion anställda"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden fusion anställda.
1. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER
2. Företagsfusion : En fallstudie av Nordens största fusion inom säkerhetsbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This essay is based on the artikel "Now the largest merger of security companies in Scandinavia is on the way.". LÄS MER
3. Svårigheterna med de interna processerna : En fallstudie om enkla verktyg för ett framgångsrikt förbättringsarbete
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: Ständiga förändringar är en naturlig del av människans liv för att det finns en vilja att lära sig mer, utvecklas och förbättra saker och processer som förenklar vardagen. För företag och organisationer har behovet att förändras och utvecklas blivit allt hårdare, eftersom krav kommer från kunder, ägare, anställda och andra intressenter att leverera effektivt och till lägre kostnad (Sörqvist, 2004). LÄS MER
4. Anställdas upplevelser av en fusion - en fallstudie i Dell Technologies
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: I vår moderna tid är fusioner och förvärv vanligt förekommande. Det har blivit ett framträdande strategiskt verktyg för företag. Tidigare var uppfattningen att integrationen skulle genomföras långsamt för att undvika misstag. LÄS MER
5. Den sociala identitetens påverkan på skapandet av en gemensam organisationskultur
Kandidat-uppsats, Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Ett företags organisationskultur består av ett gemensamt värdesystem som har en meningsskapande funktion för de anställda i företaget som identifierar sig med organisationen. I en företagsfusion, där två eller flera företag går samman, har det visat sig vara svårt att förena olika organisationskulturer på grund av motstånd från de anställda. LÄS MER