Sökning: "fusk på universitet"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden fusk på universitet.

  1. 1. Undervisning under transformation : En studie om hur gymnasielärare i företagsekonomi upplever arbetet med AI

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Susanna Hjertonsson; [2024]
    Nyckelord :Ämnesdidaktik; AI; AIEd; Gymnasieskola; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Den här studiens syfte är att undersöka hur gymnasielärare i företagsekonomi upplever arbetet med AI, vilka möjligheter och utmaningar de identifierar samt vilket stöd de efterfrågar. Studien har genomförts via kvalitativa intervjuer med fem gymnasielärare i företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. Volkswagens kommunikation under Dieselgate

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Thyberg; Anton Elfström; [2023-06-27]
    Nyckelord :Dieselgate; hållbarhet; Impression management; kriskommunikation; Volkswagen;

    Sammanfattning : Bakgrund & Problematisering: Volkswagen är en av världens största koncerner och när ett fusk likt Dieselgate uppdagas sätts bolagets kommunikation på sin spets. En skandal likt denna skadar bolagets rykte, vilket gör att kommunikationen gentemot sina intressenter kan komma att bli avgörande för bolagets framtid. LÄS MER

  3. 3. Artificiell intelligens inom högre utbildning : En fenomenografisk analys av kunskapsutveckling enligt yrkesverksamma lärare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ruth Lucau; Bahasht Barzangi; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; högre utbildning; påverkan; kunskapsutveckling; lärande; undervisningsrollen; fenomenografi.;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att beskriva hur yrkesverksamma lärare i högre utbildning uppfattar att AI kan påverka både studenters kunskapsutveckling och deras undervisningsroll. Utifrån studiens syfte, frågeställningar och teori, tillämpades en kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 4. ”För det är ju bara i skolan som man tycker att det är fusk att ta hjälp av någon” : Kamratlärande som möjlighet för kunskapsutveckling och självständighet i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna Backman Bister; Mathias Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :grundsärskola; kamratlärande; scaffolding; självständighet; ömsesidig lärogemenskap;

    Sammanfattning : SammanfattningStudiens syfte var att undersöka lärares uppfattningar och erfarenheter av kamratlärande i grundsärskolan. Vårt fokus har framför allt legat på de undervisningspraktiker som lärarna representerar och deras syn på möjligheter som skapas för elevernas självständighet och kunskapsutveckling. LÄS MER

  5. 5. Skilja mellan mänskligt och artificiellt skrivna texter : Experimentell undersökning av universitetslärares bedömningsförmåga samt självskattning gentemot verktyget ChatGPT

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Angus Bakke; Sebastian Ohlson; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; UTAUT; University teachers; Students; Acceptance; ChatGPT; UTAUT; Universitetslärare; Studenter; Acceptans;

    Sammanfattning : Idag finns möjligheten att skriva texter med chatbots som är en form av artificiell intelligens. En av de framträdande chatbotarna är ChatGPT som exempelvis kan generera text. På universitetet förekommer det examinationsuppgifter där studenter skriver texter. LÄS MER