Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 1004 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. AI-readiness inom livsmedelsbranschen : En kartläggning av nordiska livsmedelsföretag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Livsmedelsindustrin står inför stora utmaningar i framtiden, varav en är att erbjuda och producera livsmedel till en växande population på ett hållbart sätt. Ett sätt att övervinna denna utmaning är att implementera AI-teknik som kan användas för att effektivisera och främja hållbar utveckling inom livsmedelsindustrin. LÄS MER
2. Malnutrition i Kapstaden : en kvalitativ studie om erfarenheter av att arbeta med malnutrition och dess bakomliggande orsaker
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Malnutrition är ett omfattande problem i Sydafrika och är orsaken bakom nästan hälften av dödsfall hos barn under 5 år i Sydafrika. Undernäring ger både kortsiktiga och långsiktiga konsekvenser på individ- och samhällsnivå. LÄS MER
3. Examining the Possibilities of Live, Virtual, Constructive (LVC)
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Live, Virtual, and Constructive (LVC) is a relatively newly developed system of systems concept designed to provide a new way of conducting training for, but not exclusively, fighter pilots. “Train like you fight” is a commonly used quote when talking about LVC. LÄS MER
4. Supply Chain Disruptions : A case study on the effects the Covid-19 pandemic and the Ukraine conflict has had on sustainability work within supply chains in the automotive industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The invasion of Ukraine during early 2022 resulted in significant disruptions for supply chains globally. With massive delays and resource shortages, many companies have found a need to rethink their approach to resilience to not be as affected by future disruptions of similar proportions. LÄS MER
5. The Complex Nature of Reading Comprehension for Upper Secondary Students with Autism in EFL Classrooms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In order to provide equal education to students with autism spectrum disorder (ASD) in Swedish upper secondary English as a foreign language (EFL) classrooms, support must be provided that adapts to their strengths and needs regarding reading comprehension. Multiple studies show that many upper secondary students with ASD in Sweden do not meet the knowledge requirements for passing grades in English, and require support in reading comprehension. LÄS MER