Sökning: "fyra f-en"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden fyra f-en.
1. Fem sinnen är fler än fyra : En undersökning om hur olika diskurser påverkar lärares användande av estetiska lärprocesser i teoretiska kurser på gymnasiet
Magister-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Den här studien handlar om hur lärare på gymnasiet talar om hur de använder sig av estetiska lärprocesser i sin undervisning och på vilket sätt det bidrar till att bredda förståelsen av kunskapsstoffet hos eleven. Studien har genomförts på en gymnasieskola i Stockholm med drygt nio hundra elever där undervisande lärare i gymnasiegemensamma ämnen diskuterat och utbytt erfarenheter kring estetiska lärprocesser i sin undervisning. LÄS MER
2. Den goda kunskapen
Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Detta arbete cirkulerar det vida begreppet kunskap. Genom att fokusera begreppet till en bestämd ontologisk och epistemologisk sfär, och med hjälp av Aristoteles kunskapsanalys konkretisera det, tillämpas ett analytiskt greppbart kunskapsbegrepp på gymnasieskolans svenskämnesplan. LÄS MER
3. Vad är det yrkeslärarna bedömer?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa fallstudie är att undersöka vad yrkeslärare grundar sin bedömning och betygssättning på i yrkesämnet, hur de väljer att dokumentera denna och även hur relevanta Skolverkets styrdokument är för dem i det arbetet. Studien har undersökt vad 5 stycken olika yrkeslärare på en gymnasieskola upplever att de går efter vid densamma via en strukturerad intervju enligt de etiska principer som gäller. LÄS MER
4. STYLIST – mål, process och återkoppling. : En studie av det pedagogiska arbetet i undervisning på gymnasieskolans stylistprogram.
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Sammanfattning Syftet med denna studie är att observera två olika stylistlärares arbete under några lektioner. Hur arbetar de med; mål, process, återkoppling samt bedömning Hur ser förutsättningarna ut när det gäller det pedagogiska arbetet och har eleverna något inflytande? Lärarna arbetar på gymnasieskolans hantverksprogram, inriktning hår och makeup stylist. LÄS MER
5. STYLIST – mål, process och återkoppling. : En studie av det pedagogiska arbetet i undervisning på gymnasieskolans stylistprogram.
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att observera två olika stylistlärares arbete under några lektioner. Hur arbetar de med; mål, process, återkoppling samt bedömning Hur ser förutsättningarna ut när det gäller det pedagogiska arbetet och har eleverna något inflytande? Lärarna arbetar på gymnasieskolans hantverksprogram, inriktning hår och makeup stylist. LÄS MER