Sökning: "fysik spel"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden fysik spel.

  1. 1. Designing a game exploring how other’s choices influence our own decisions : An interactive game adapted for in-flight entertainment systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Parvar Reza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Interactions with others can influence our decision-making, often without us being aware of it. There is a link between influence and decision-making, while, the extent to which other people's decisions influence our own is a multi-faceted and complex question considering our unique personalities and ways of thinking in different areas. LÄS MER

  2. 2. Application of Deep Q-learning for Vision Control on Atari Environments

    Master-uppsats, Lunds universitet/Beräkningsbiologi och biologisk fysik - Genomgår omorganisation

    Författare :Jim Öhman; [2021]
    Nyckelord :Reinforcement learning; Atari 2600; Deep Q-learning; Myopic Agents; Vision Control; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The success of Reinforcement Learning (RL) has mostly been in artificial domains, with only some successful real-world applications. One of the reasons being that most real-world domains fail to satisfy a set of assumptions of RL theory. LÄS MER

  3. 3. En forskningssammanställning och prototypframtagning för taktilt hörhjälpmedel : Ett konceptvalideringsprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Hilda Fransson; [2021]
    Nyckelord :Sensory substitution; hearing aid; taktil; deaf; micro actuator; Sensorisk substitution; hörhjälpmedel; taktil; döva; mikroaktuator;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design. Fokus på projektet är att validera det fortsatta arbetet inom ett pågående produktutvecklingsprojekt av ett taktilt hörhjälpmedel. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Spatial User Interface Integration within Strategy Games : An evaluation of a strategy game’s approachability within diegesis and spatial theory

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Wilhelm Ackermann; [2021]
    Nyckelord :Approachability; Game Design; Diegesis; Design Space; Video Games; Strategy Games; HUD;

    Sammanfattning : Diegesis and Spatiality are fundamental to visualization techniques in games. The impact of integrating user interfaces into the game world is a contentious issue between minimizing the heads-up display or maximizing functionality above realism. LÄS MER

  5. 5. Evaluating the Game Approachability Principles for Designing Strategy Game Tutorials

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Jesper Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :Game Design; Learning; Tutorial; Computer Games; User Experience; Approachability; Speldesign; Strategispel; Användarupplevelse; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : The approachability of a game is determined by the ease of which a player may learn how to play it. Most often, the player is taught how to play a game during a specially designed first level, called the tutorial level. In order to evaluate the approachability of a game, Desurvire et al. LÄS MER