Sökning: "fysisk handel"
Visar resultat 16 - 20 av 194 uppsatser innehållade orden fysisk handel.
16. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER
17. Pop-ups – digitala handelns långa arm?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER
18. Konsumenters beteenden och attityder till e-handel av livsmedel : - coronapandemins påverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Andelen köp som sker via e-handeln har ökat under de senaste åren och fortsätter öka för varje år som går. Vilket härleds till att människor blir bättre och bättre på att anpassa sig till ny teknologi som träder fram på marknaden. Detta gör också att människor blir mer benägna att använda sig av teknologiska lösningar. LÄS MER
19. Ledarskapet i en fysisk och digital värld : En djupare studie på ledar-medarbetar-relationen sett till ansvar, förtroende och stöd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den här studien analyserar ledarens förändrade ledarskap när de leder via distansarbete till hybridarbete. Syftet är att se hur ledaren arbetar med relationen sett till ansvar, förtroende och stöd på olika sätt i den fysiska världen gentemot den digitala världen. LÄS MER
20. Förändrade handelsbeteenden till följd av Covid-19 pandemin? : En studie om e-handeln och dess konsekvenser för svenska stadskärnor med utgångspunkt i Värmlands län.
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Uppsatsarbetet syftade till att undersöka hur konsumenters handelsbeteenden förändrats till följd av Covid-19 pandemin samt ta reda på vilka konsekvenser detta medför i svenska stadskärnor. Studien tar avstamp i e-handelns expansion före och under pandemin och har sin utgångspunkt i Värmlands län. LÄS MER