Sökning: "fysiska evenemang"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden fysiska evenemang.
1. Creating safe, lively and attractive street spaces in city centres : A case study of Nygatan and Järnagatan in Södertälje
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Throughout time, cities have been built in different ways and city structures can look different in different places in the world. The urban planning ideal has changed and small narrow alleys in the city have today been replaced by large roads adapted for cars. LÄS MER
2. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER
3. Parc La Salvaora : a design proposal exploring the aesthetics of place-related curiosity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Architects are constantly faced with having to make aesthetic decisions. Big decisions – like a project’s overall aesthetic character – or small, yet important decisions regarding individual details, without which the aesthetic entirety of the design would be compromised. LÄS MER
4. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER
5. Vikten av employer branding på en konkurrensutsatt marknad
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa uppsats var att undersöka vilken roll employer branding har för rekryterare under rekryteringsprocessen för att attrahera kandidater till sina arbetsplatser i den konkurrensutsatta IT-branschen. Ämnet ansågs relevant att undersöka eftersom det råder stor kompetensbrist inom IT-branschen vilket gör det svårt att attrahera kandidater. LÄS MER