Sökning: "gästnöjdhet"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet gästnöjdhet.
1. Bemöter Gröna Lunds hållbarhetsarbete besökarnas upplevelse på deras konserter? : En kvalitativ studie om hållbarhet med fokus på den sociala aspekten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse hur Gröna Lund arbetar för en hållbar nöjespark utifrån den social hållbarhetsaspekten med fokus på konserter. Skribenterna vill även få besökarnas perspektiv om hur de upplever Gröna Lund på konserter utifrån det sociala hållbarhetsaspekten. LÄS MER
2. An App for Measuring Guest Satisfaction During a Hotel Stay
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Denna studie berör gästnöjdhet och återkoppling vilka är viktiga aspekter när man arbetar med kunder. Speciellt inom hotellindustrin är detta viktigt då bra service handlar om att känna sin gäst. Hotellen vill veta alla bekymmer eller funderingar som gästen har medan de är kvar på hotellet för att kunna kompensera innan de lämnar. LÄS MER
3. Search results: Stockholm Archipelago (152) : En innehållsanalytisk undersökning av hemsidan TripAdvisor och dess skribenters omdömen om logiverksamheter i Stockholms skärgård
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur logiverksamheter i Stockholms skärgård har recenserats på hemsidan TripAdvisor samt hur resesidans recensionsverktyg är utformat. Den metod som tillämpades var en innehållsanalys av 152 omdömen vid TripAdvisor. LÄS MER
4. Påverkar hotellens miljöarbete gästens betalningsvilja?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Frihet under ansvar : En kvalitativ studie om ansvarsdelegering och dess inverkan på hotellreceptionisters motivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att skapa en förståelse för hotellreceptionisters upplevelser av ansvarsdelegering samt hur det påverkar deras motivation till att vilja göra det lilla extra i sin yrkesroll. Som ett led i detta vill vi även komma underfund med hur hotellchefer ser på ansvarsdelegering och hur de använder sig av det. LÄS MER