Sökning: "gävle kundfokus"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden gävle kundfokus.
1. Service till nya generationens kunder : Hur kan dagens kundservice utvecklas för att möta kommande generationers förväntningar?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : This study aims to investigate the expectations and preferences customers within Generation Z have for service, as well as identify gaps between the expected and actual service. The study will further focus on future challenges for companies regarding service, when Generation Z becomes an increasingly large part of the customer base. LÄS MER
2. Agil Kravprioritering : En kvalitativ studie om prioriteringsprocesser inom agil mjukvaruutveckling hos Monitor ERP System AB
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Kravprioritering är ett av de viktigaste och mest inflytelserika stegen vid tillverkning av en mjukvaruprodukt. Processen är iterativ; den sker under hela produktens agila mjukvaruutvecklingsprocess. Genom kravprioritering beslutas det om vilka krav som ska utvecklas, i vilken ordning och varför. LÄS MER
3. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder Datum: 2021– januari Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER
4. Effektivisering av varu-och lagerhantering för ökat kundfokus : En fallstudie inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Swedish retail industry is facing a challenging future in terms of creating positive customer experiences due to an increasingly digitized world. The market and shopping patterns have changed drastically, and customers expect a higher level of customer service while retail staff spend a lot of time receiving deliveries and handling goods. LÄS MER
5. Förändringar i arbetet med mätetal vid övergång till ett processorienterat arbetssätt : En fallstudie på Setra Group
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Det är känt att mätningar påverkar en individ eller en grupps beteende och därför är det viktigt att vara noggrann i valet av mätetal samt att veta varför dessa mäts i det processorienterade arbetssättet. Syftet med studien är att identifiera vilka typer av förändringar som är lämpliga avseende mätetal och deras användning vid en övergång till ett processorienterat arbetssätt inom tillverkande industri. LÄS MER