Sökning: "gävle uppsats ledarskap"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden gävle uppsats ledarskap.

  1. 1. Vilken ledarskapsstil önskar generation Z hos sin framtida arbetsgivare? : En studie bland fastighetsmäklarstudenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Hjärtstam; Robin Karlsson; [2023]
    Nyckelord :generation Z; leadership; leadership styles; transactional leadership; transformative leadership; generation Z and leadership; Generation Z; Ledarskap; ledarskapsstilar; transaktionellt ledarskap; transformativt ledarskap; generation Z och ledarskap;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Vilket ledarskap önskar Generation Z hos sin framtida arbetsgivare? En studie bland fastighetsmäklarstudenterNivå: Examensarbete på kandidatnivå i ämnet företagsekonomiFörfattare: Hampus Hjärtstam & Robin Karlsson  Handledare: Katarina ArbinDatum: 24 Maj 2023Syfte: Syftet med vår uppsats är att undersöka och bidra med kunskap om hur generation Z:s fastighetsmäklarstudenter förhåller sig till ledarskap och vilket ledarskap generation Z:s fastighetsmäklarstudenter önskar för att stanna kvar på sin framtida arbetsplats.Metod: Studien är kvalitativ med abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Att leda innovation : Innovationsledares upplevelser av faktorer som påverkar organisationens innovationsförmåga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Psykologi

    Författare :Christian Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :innovation; leadership; resistance to change; uncertainty; change management; innovation; ledarskap; förändringsmotstånd; osäkerhet; förändringsledning;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur innovationsledare upplever och hanterar de komplexa utmaningar och möjligheter som kommer med att leda innovation i organisationer. Studien baserades på en kvalitativ metod där data samlades in via tolv semistrukturerade intervjuer och analyserades via induktiv tematisk analys, vilket resulterade i fyra huvudteman. LÄS MER

  3. 3. ”Om vi belönades, var det för att vi var trofasta anhängare”. : En kvalitativ innehållsanalys om en sluten nyreligiös rörelse från ett maktperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Erika Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Makt; Familjen; sekt; ledarskap; maktstrukturer; maktutövande; Foucault; nyreligiösa rörelser.;

    Sammanfattning : Denna uppsats identifierar och studerar maktstrukturer och maktutövande i ettnyreligiöst samfund som betraktas innehålla sekteristiska drag. Samfundet som kommeratt tillämpas i uppsatsen är det omdiskuterade samfundet Familjen, tidigare benämndsom Guds barn. LÄS MER

  4. 4. Ledarskapsbeteenden inom fastighetsmäklarbranschen : Ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nathalie Edenborg; Maja Roberg; [2022]
    Nyckelord :Målvägsteorin; Vägledande ledarskapsbeteende; Stödjande ledarskapsbeteende; Deltagande ledarskapsbeteende; Prestationsinriktat ledarskapsbeteende; Fastighetsmäklarbranschen; Medarbetarperspektiv.;

    Sammanfattning : Titel: LEDARSKAPSBETEENDEN INOM FASTIGHETSMÄKLARBRANSCHEN  - Ur ett medarbetarperspektiv   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi  Författare: Nathalie Edenborg & Maja Roberg  Handledare: Emilia Kvarnström  Datum: Juni 2022  Syfte: Syftet med denna studie är att få en fördjupad förståelse för hur en fastighetsmäklare resonerar om målvägsteorins ledarskapsbeteenden. Vidare är syftet att undersöka om fastighetsmäklare anser att målvägsteorin är användbar inom fastighetsmäklarbranschen. LÄS MER

  5. 5. Kvalitet i förskola och skola : En beslutsanalytisk granskning av Skolinspektionenskvalitetsgranskning

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för datavetenskap och samhällsbyggnad

    Författare :Susanne Linder; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Avsikten med Skolinspektionens regelbundna kvalitetsgranskningar är att granska kvaliteten i skolor och bidra till skolutveckling genom att identifiera viktiga utvecklingsområden. Sedan hösten 2018 granskas och bedöms skolor inom fyra bedömningsområden: undervisning, rektors ledarskap, bedömning, trygghet och studiero. LÄS MER