Sökning: "gårdsbutik"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet gårdsbutik.
1. Platsidentitet och mervärde på landsbygden : en fallstudie av tre gårdsbutiker i södra Sverige
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Sveriges lantbruk blir alltmer diversifierat, där en verksamhetsgren som blir allt vanligare är egenförädling av livsmedel. En av de vanligaste formerna att nå ut till konsumenter är genom att starta en egen gårdsbutik och bedriva gårdsförsäljning, då konsumenten i större utsträckning efterfrågar närproducerade livsmedel. LÄS MER
2. Spiragården
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Spiragården, an education center in Torshälla.A place that promotes the exchange of knowledge in the field of cultivation, agriculture and self-sufficiency. The premises provides space for education and food production. LÄS MER
3. Marknadsföring av gårdsbutiker : en fallstudie om strategier och innehåll
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Intresset för svensk- och närodlad mat har under senare år ökat vilket resulterat i att allt fler lantbrukare öppnar gårdsbutiker. Konkurrensen på marknaden har bidragit till att lantbrukare använder sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till konsumenterna och utmärka sig från konkurrenter. LÄS MER
4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER
5. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER