Sökning: "göranzon"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet göranzon.
1. Best of both worlds : The information seeking behaviours of Swedish gymnasium studentsregarding the vaccination against COVID-19
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : To add to the understanding of the COVID-19 information landscape, the aim of this thesis was to investigate the information seeking behaviours of Swedish gymnasium students regarding the vaccination against COVID-19. The theoretical framework used to guide this study was based on active and passive information seeking behaviour as defined by Bates (2002), and information avoidance as defined by Narayan et al. LÄS MER
2. The Magic Formula Investing : Att systematiskt överavkasta marknaden?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Värdestrategier har historiskt sett ofta genererat överavkastning relativt index. Huruvida en värdestrategi lyckas eller ej återspeglas i dess förmåga att identifiera och utnyttja felprissättningar på aktiemarknaden. LÄS MER
3. Inte bara klassrummet–det handlar om allting : Sprintelevers upplevelser av språkutveckling under distansundervisningen våren 2020
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka hur sju språkintroduktionselever (sprintelever) upplevde att språkutvecklingen påverkades vid distansundervisningen våren 2020, då de gick gymnasiets språkintroduktionsprogram årskurs tre. De har under hösten samma år intervjuats i tre fokusgrupper om hur färdigheterna läsa, skriva, lyssna och tala påverkades av det annorlunda arbetssättet. LÄS MER
4. Effekten av visuellt innehåll på sociala medier ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The constantly evolving use of social media as a marketing tool is commonly known, and the opportunities for companies to get feedback about how successful their marketing is, have grown just as much. Today's companies take great financial risks when choosing marketing material in the traditional marketing way, but as the social network Instagram is free to use, the biggest risk here is to lose followers, and thus potential customers. LÄS MER
5. Third-party Nonviolent Intervention and Peace-building : The Ecumenical Accompaniment Programme in Palestine and Israel
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This thesis explores the role of third-party nonviolent interventions as a supportive mechanism in relation to local peace-building initiatives. A framework on violence, conflict, peace, nonviolence and intervention is outlined in the theoretical chapters, to provide a basis for discussing the empirical findings of the research. LÄS MER