Sökning: "göteborg evenemangsstad"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden göteborg evenemangsstad.

  1. 1. Eventlogistik i Cityläge - Flöden vid leveranser till evenemang i centrum, med fokus på Svenska Mässan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Nygren; Joel Svärdskog; [2017-07-12]
    Nyckelord :Mässor; Samlastning; Information; Flexibilitet; Slottid;

    Sammanfattning : Göteborg stad har under de senaste decennierna utvecklats till en populär evenemangsstad, med flera attraktioner centralt lokaliserat. Det medför att stadens evenemangsarrangörer måste planera sina transporter utförligt. Uppsatsen tar utgångspunkt i de utmaningar som Svenska Mässan i Göteborg står inför gällande godsanlöp. LÄS MER

  2. 2. "...men det är ju mer än bara Bruce Springsteen" Evenemangsstadens betydelse för Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Constanza Dandanell; [2013]
    Nyckelord :evenemangsstad; platsmarknadsföring; Göteborg; postpolitik; rätten till staden; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det finns idag en idé om att städer, likt varor, måste marknadsföra sig för att på detta sätt sticka ut ur mängden och därmed visa sin unika nisch. I Göteborg finns tanken att marknadsföra staden som en evenemangsstad. LÄS MER

  3. 3. Göteborg, den levande mötesstaden : En studie om evenemang som attraktionskraft till en destination

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Mikaela Eliasson; Nina Erlandsson; [2011]
    Nyckelord :image; evenemang; destinationsmarknadsföring; plats som produkt; varumärke; göteborg;

    Sammanfattning : Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform då turistprodukten är sammansatt av upplevelser och händelser av en plats där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turistdestinationer är det betydelsefullt att förstärka och förändra en destinations image och att vara uppmärksamma på en destinations behov för att vara attraktiv både lokalt som globalt. LÄS MER