Sökning: "göteborg kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 235 uppsatser innehållade orden göteborg kommunikation.

  1. 1. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  2. 2. Lärare i fritidshems syn på likvärdig utbildning i fritidshem.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Emelie Angelova Lund; Katrin Sharifi Daramadi Sikström; [2024-02-21]
    Nyckelord :Likvärdighet; Fritidshem; Kommunalisering; Socioekonomiska förutsättningar; Miljö; Bakgrund;

    Sammanfattning : I denna text kommer ni få läsa om likvärdigheten i fritidshemmet på tre olika skolor som har olika geografiska lägen i Göteborg. Fritidshemmet har inte alltid varit en del av läroplanen men under 2016 fick fritidshemmet en egen del i läroplanen med ett eget syfte och centralt innehåll. LÄS MER

  3. 3. Specialpedagogik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Wiking Melinder; Margaretha Malmström; [2023-10-23]
    Nyckelord :Fritidshem; Specialpedagogik; Inkludering; Elever; Stödinsatser;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att undersöka hur de organisatoriska, pedagogiska, fysiska och kunskapsmässiga förutsättningarna för att tillgodose elever i behov av särskilt stöd på fritidshemsverksamhet ser ut på skolor i två olika socioekonomiska områden. Vi ville ta reda på om lärare verksamma i fritidshem känner att de har förutsättningarna som behövs för att bedriva en verksamhet där alla elever inkluderas. LÄS MER

  4. 4. Åldersindelat eller åldersblandat? Förskollärares uppfattningar om förskolans ålderskonstellationer och hur de påverkar barnens utveckling och lärande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anna Frykshammar; Charlotte Bemert; [2023-10-19]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; åldersblandat; åldersindelat; ålderskonstellation; uppfattning;

    Sammanfattning : Den svenska förskolans läroplan beskriver att förskolan ska skapa förutsättningar för utveckling och lärande för alla barn (Läroplan för förskolan [Lpfö18], 2018). Dock förespråkar den varken för någon typ av åldersindelning eller åldersblandning eftersom läroplanens tolkningsbarhet öppnar upp för många olika arbetssätt. LÄS MER

  5. 5. "Samverkan som gör att barn och unga kan växa upp och känna sig trygga" : En kvalitativ intervjustudie om samverkansforumet SSPF i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)

    Författare :Tilde Kronberg; Maja Gren; [2023]
    Nyckelord :Crime prevention; cooperation; SSPF; youth crime; youths at risk; Brottsförebyggande arbete; samverkan; SSPF; ungdomar i riskzon; ungdomsbrottslighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skola, socialtjänst, polis och fritidsverksamhet i Malmö arbetar förebyggande mot ungdomsbrottslighet och narkotikabruk bland unga inom samverkansforumet SSPF. Vidare ämnade studien att undersöka vilka för- och nackdelar aktörerna upplevde med samverkan. LÄS MER