Sökning: "g vg mvg"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden g vg mvg.
1. Undervisning i elementär algebra med generella symboler : eller hur jag blev kompis med μ
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/MatematikdidaktikSammanfattning : Studiens syfte är att testa, utveckla och jämföra elevers förmåga att lösa förstagradsekvationer samt förenkla algebraiska uttryck där den obekanta variabeln är av, för eleverna, familjär natur, x alternativt y, respektive en godtycklig symbol, till exempel λ eller σ. Deltagarna i studien har gjort ett inledande oförberett test varefter de under höstterminen i årskurs 1 har fått undervisning i ämnet under 32 timmar. LÄS MER
2. Processbarhet i skrift
Kandidat-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOLSammanfattning : Det här är en studie som undersöker utvecklingsgången av vissa grammatiska strukturer iskriven text. Syftet med undersökningen är att ta reda på vad elever behärskar skriftligt när debedöms utifrån betygsskalan EUM (ej uppnått målen), G, VG och MVG. LÄS MER
3. Textbedömning och kvantitativa mått. En undersökning av textlängd, ordförråd och syntaktisk komplexitet i elevtexter i förhållande till betyg.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : I denna uppsats undersöks sambandet mellan olika typer av språkliga drag och betygsättning av elevtexter. Syftet med studien är att beskriva och förklara kvantitativa aspekter av textlängd, ordförråd och syntaktisk komplexitet i förhållande till betyg i nationella prov i svenska. LÄS MER
4. Berättande drag i argumenterande elevtexter
Kandidat-uppsats, Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Denna uppsats handlar om gymnasieelevers anpassning till olika texttyper i skrift. Uppsatsens frågeställningar är: 1.) Vilka berättande drag återfinns i gymnasieelevers argumenterande texter? 2. LÄS MER
5. Slår motivation klass? : en kvantitativ studie om hur icke-kognitiva faktorer samvarierar med betyget i Idrott och hälsa.
Magister-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien var att utifrån ett interaktionistiskt perspektiv statistiskt testa tidigare studiers undersökta icke-kognitiva faktorer som eventuellt kan samvariera med betyget i ämnet Idrott och hälsa. I hur hög grad korrelerar de icke-kognitiva faktorerna med betyg i ämnet Idrott och hälsa? Hur ser eventuella skillnader ut mellan betygsgrupperna sett till elevernas skattning av de icke-kognitiva faktorerna? Metod: Vi har i vår studie använt oss av en kvantitativ metod för att få en övergripande bild av vårt undersökningsområde samt för att kunna testa vårt resultat statistiskt. LÄS MER