Sökning: "galleri marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden galleri marknadsföring.

  1. 1. Konsthallar och gallerier på nätet : En retorisk analys om konsten att övertyga om (samtids)konst

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Viktoria Lindholm; [2008]
    Nyckelord :Internet; marketing; art; rhetorical analysis; homepage; art gallery; Internet; marknadsföring; galleri; konstverksamhet; nätet; konst; samtidskonst; retorik; webben; hemsida; hemsidor; konsthall;

    Sammanfattning : Uppsatsen undersöker retoriken runt konst på fyra konstverksamheters hemsidor. Konsthallarna och gallerierna som undersöks är alla belägna på landsbygden eller i mindre samhällen i Sverige. Dessa är Bjurbäcks konsthall, Virserums konsthall, Neon Gallery samt Galleri Astley. LÄS MER

  2. 2. Spelrummet mellan två världar : Om det teoretiska fältet inom marknadskommunikation och konst

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Nygren; Madeleine Åstrand; [2006]
    Nyckelord :marknadskommunikation; konstnär; möjligheter; hinder; konst; företag; kommunikation; marknadsföring; aura; massproduktion; nyskapande; gallerist; marknadsanpassning;

    Sammanfattning : ”Det finns idag dubbelt så många konstnärer än tidigare” , vilket enligt Dan Wolgers säkerligen har påverkat den mer liberala synen på företagande och marknadskommunikation bland den yngre generationen konstnärer. Att det är ett annat klimat än tidigare är de flesta överens om och frågan är hur detta klimat har skapat möjligheter eller hinder för konstnären att verka i företagsvärlden. LÄS MER