Sökning: "gambling advertisement"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden gambling advertisement.
1. "Drömmen om storvinsten": En kvantitativ studie om attityder till spel om pengar och dess digitala marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Rättssociologiska institutionenSammanfattning : Games regarding money can be seen as entertainment and a thrill in life. However, gambling can also lead to financial difficulties when it develops into an addiction. The Swedish National Board of Health and Welfare equates gambling addiction with other addictions such as alcohol and tobacco. LÄS MER
2. "Plötsligt händer det" : En kritisk retorikanalys av spelreklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar undersöka hur spellagen (2018:1138) påverkat hur svenska spelbolag konstruerar sin marknadskommunikation. Utifrån ett teoretiskt ramverk baserat på kritisk retorikanalys, visuell retorik och semiotik granskar studien retoriska strategier i reklamfilmer från före och efter inträdandet av spellagen för att identifiera om, och i så fall hur, reklamfilmerna är förändrade utifrån direktiven i lagen. LÄS MER
3. "Vår verksamhet baserar sig på omtanken om kunden" : En kritisk diskursanalys av Svenska Spels marknadsföring och sitt sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to analyze and highlight how AB Svenska Spel relate to their gambling advertising due to their social responsibilities and to analyze what image Swedish media direct to Svenska Spel. A critical discourse analysis, based on Fairclough's theory of discourses, was chosen to address how discourses are manifested and are expressed in text. LÄS MER
4. Välkommen till ett snabbare och enklare liv : - En kvalitativ studie om retoriken i casinoreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In Sweden, there is currently a vast amount of commercials for online casinos. Online casino companies have been able to double their investments in advertisement during the past year. LÄS MER
5. Banning Gambling Advertising in Sweden: An Argument in Favor of Coercive Paternalistic Action
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : The increasing amounts of gambling advertising within Sweden have generated discussions about the harm it may cause to the Swedish population, and how responsibility needs to be taken by the government in order to minimize the damage made by the encouragement of this hazardous consumption. This essay will present arguments in favor of coercive paternalistic action in the shape of a ban on all gambling advertisement, and put forward further arguments as to why this approach is not only justified and necessary, but favorable to soft paternalistic action and libertarian paternalistic action. LÄS MER