Sökning: "game ethics"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden game ethics.
1. FÖRRÄDARNA BLAND OSS : EN KVALITATIV STUDIE AV PUBLIKENS UPPFATTNING OM ETIK OCH MORAL I PROGRAMMET FÖRRÄDARNA
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this essay is to investigate whether the audience's views on ethics and moralitytend to change after watching the TV program "Förrädarna" (The Traitors). By analyzing and exploring this program, we aim to understand how viewers perceive the content. LÄS MER
2. Co-creative writing : Co-creating interactive narratives together with a community that the writer does not belong to themselves
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Often writers have to work on topics where they might have limited or no personal experience. This paper seeks to explore one of the ways that this can be done. LÄS MER
3. Hogwarts Legacy eller "Hogwash" Legacy? : En kvalitativ studie av Warner Bros. Games diskursiva kommunikation om Hogwarts Legacy
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In this study, we have analyzed Warner Bros. Games communication regarding their recently published video game, Hogwarts Legacy, in relation to the controversial backlash the author of the fictional universe, J.K. Rowling, has received. LÄS MER
4. Ethics of Artificial Intelligence: Experimenting with Ethics and Autonomous Vehicle AI Principles in Gameplay
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : This project investigated whether ethical AI can change gameplay to be more immersive, engaging and unpredictable. The game was developed using Behaviour Trees, A* Pathfinding and Finite State Machines to model ethical AI agents. This approach introduced ethical principles from philosophy and current autonomous systems to gameplay. LÄS MER
5. MousePunk - Care & Justice
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : MousePunk är en undersökning som strävar efter att inkludera de två observerbara lek- och spelstilarna i digitala spel, som tydligt skiljer olika personer åt och projektet visar att spelstilarna är beteendemönster som finns omnämnt i moraletiken. Redan hos barn är dessa beteende observerbara i deras sätt att leka. LÄS MER