Sökning: "game feel"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden game feel.

  1. 1. Är det här Amerika? : En kvalitativ studie om musikvideon “This is America” och dess plats i den samhälleliga kontexten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Philip Alfredsson; Wictor Palmgren; [2019]
    Nyckelord :Polysemy; transmedial storytelling; Childish Gambino; hip hop; music videos; polysemi; transmedialt berättande; Childish Gambino; hip hop; musikvideo;

    Sammanfattning : Att musik väcker känslor är nog något som vi alla kan komma överens om. Musiken kan få oss att skratta, gråta, dansa, ja, alla känslouttryck kan skapas genom den. Och kanske är den ultimata låten den som får oss att känna allting på en och samma gång, och får oss att vilja lyssna på den om och om igen. LÄS MER

  2. 2. Game Feel Aesthetics : Finding the Fun Factor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Pontus Fredriksson; Malin Sandred; [2018]
    Nyckelord :game feel; immersiom; visual aethetics; qualitative research; game feel; immersion; visuell estetik; kvalitativ undersökning;

    Sammanfattning : Spel är något som ligger oss nära om hjärtat, och är en industri som fortsätter växa hejdlöst. Vi var nyfikna på hur man gör ett spel “roligt” att spela. LÄS MER

  3. 3. Upplevelsen kring att montera en byggnad i virtuell verklighet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Niklas Fuks; [2018]
    Nyckelord :VR; byggsats; upplevelse av VR; montering; byggnad; Unity 3D; C#; montage; inlärning; intervjuer;

    Sammanfattning : This thesis treats the users experience about assembling a building in virtual reality and the implementation of an application for the purpose. The work studies how users experience that after they have assembled a building in virtual reality understand how a building should be assembled. LÄS MER

  4. 4. Visual Attention in Level Design for a 3D Adventure Platform Game- Analyzing Visual Cues in a 3D Environment

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Emil Petersson; Felix Helgesson; [2018]
    Nyckelord :Visual Cues; Visual Attention; Eye Tracking; Video Game; Level Design;

    Sammanfattning : Studying the field of visual attention in the context of games can help level designers to make the players feel more immersed and increase the general enjoyment of a game. With the help of visual cues, the designers are able to lead the players through the levels without breaking the aesthetics of the game, thus preventing to break the immersion. LÄS MER

  5. 5. Comparison of Anti-Aliasing in Motion

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Lukas Andersson; [2018]
    Nyckelord :anti-aliasing; gaming; real-time;

    Sammanfattning : Background. Aliasing is a problem that every 3D game has because of the resolutions that monitors are using right now is not high enough. Aliasing is when you look at an object in a 3D world and see that it has jagged edges where it should be smooth. This can be reduced by a technique called anti-aliasing. LÄS MER