Sökning: "game feel"

Visar resultat 16 - 20 av 130 uppsatser innehållade orden game feel.

  1. 16. Selektering och urvalsprocessen inom elitidrott, hur upplevs den i praktiken av elever/spelare : en kvalitativ studie inom fotboll och ishockey

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :David Dottemar; Johan Ek Johansson; [2022]
    Nyckelord :Selection; Selection football; Selection ice hockey; PG Fahlstrom; Elite investment; Selektering och urval; Selektering fotboll; Selektering ishockey; PG Fahlström; Urval; Elitsatsning; Selektering;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att utforska hur elever/spelare resonerar kring sina upplevelser om urval och selekteringsprocessen inom NIU-gymnasium samt elitidrott (fotboll och ishockey) på manliga ungdomssidan från 16 år och uppåt. Syftet är vidare att belysa vilka egenskaper elever/spelare upplever är viktigast vid uttagningsprocessen. LÄS MER

  2. 17. Exploring Different Experience Modalities of Tennis Electronic Line Calling : Key elements of the interaction between players and the system

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leonardo Rignanese; [2022]
    Nyckelord :Sport; Human-Computer Interaction; Electronic Judging System; Tennis; Electronic Line Calling; Sport; Human-Computer Interaction; Electronic Judging System; Tennis; Electronic Line Calling; Sport; Esperienza utente; Arbitraggio Elettronico; Tennis; Chiamata di Linea Automatizzata; Sport; Människa-Datorinteraktion; Elektroniskt domarsystem; Tennis; Elektroniskt linjedomslut;

    Sammanfattning : New technologies have made sports more entertaining, safe, and fair in recent years. This study focuses on electronic line calling, a technology that is revolutionizing tennis. A set of sensors and complex algorithms enable umpires and players to determine with a certain degree of precision whether the ball has bounced inside or outside the court. LÄS MER

  3. 18. The Ethnic Bonding Between Students : The Learning Application that Supports Cultural Ethnicity Differences in Educational Environments

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Simone Brandão; [2022]
    Nyckelord :Cultures; Ethnicities; Education; Classrooms; Students; Teachers; Differences; Discrimination; Game-Based Learning; Playful Interaction; Engagement; Game; Application; Children; Communication;

    Sammanfattning : This Thesis project investigates the user-centered interaction design approach that support a better communication among students and encourages children to feel empathy between each other. Furthermore, this study explores the topic of playful gamified interaction by avoinding cultural ethnicity disparities and promote an open-minded educational atmosphere. LÄS MER

  4. 19. Salta förbindelser : Påminnelser om en förlorad länk mellan stad och land

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Martín Inostroza; [2022]
    Nyckelord :Animaliska Avtryck; Arkitektur; Formmässiga Förändringar; Möbeldesign; Stad Landsbygd; Salt; Sinnesupplevelse; Taktilitet;

    Sammanfattning : My work is about using industrial saltrock to create furniture that speak to both humans and animals. The result is a communicative furniture shaped though the interaction of man, animal and nature. LÄS MER

  5. 20. Designing and developing a quantum tic-tac-toe game for quantum computers

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Erik Persson; Julian Waters; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The field of quantum computing can feel unintuitive and riddled with math for the uninitiated. Several attempts have been made to tackle this issue, one such example can be found in the use of boardgames. There exists multiple quantum versions of classical board games, such as chess and minesweeper. LÄS MER