Sökning: "game feel"

Visar resultat 21 - 25 av 130 uppsatser innehållade orden game feel.

  1. 21. Applying Principles of Game Design to User Interface

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Evelina Venngren; [2021]
    Nyckelord :Game design principles; user interface design principles; usability; user satisfaction;

    Sammanfattning : This thesis investigates how principles of game design can be applied to a PC game settings menudesign to make the interaction fun and enhance the user satisfaction of interaction and navigation.Through exploring the question “How can principles of game design be applied to UI design inorder to enhance the user satisfaction of interacting with an interface?” it might be possible to addto the experience of using UI without removing any of the usability goals that is customary today. LÄS MER

  2. 22. Förstärkt tillsyn över fastighetsmäklarbranschen : Vilka blir de rättsliga konsekvensen för fastighetsmäklarföretag när den nya fastighetsmäklarlagen träder kraft?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Chouhan Sonali; Linder Evelina; [2021]
    Nyckelord :Fastighetsmäklarlagen; Fastighetsmäklarinspektionen; FMI; Fastighetsmäklarföretag;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar de rättsliga konsekvenserna för fastighetsmäklarföretag när den nya föreslagna Fastighetsmäklarlagen träder i kraft i juli. Denna studie undersöker därmed fastighetsmäklarföretags rättsläge enligt den nya fastighetsmäklarlagen. LÄS MER

  3. 23. Tillgänglighet inom exergames, vilka är de viktigasteanpassningsmöjligheterna för personer medrörelsenedsättning?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Ebba Lundberg; Adam Enmark; [2021]
    Nyckelord :Exergames; setting options; accessibility; movement impairment; design factors; Exergames; anpassningsmöjligheter; tillgänglighet; rörelsenedsättning; designfaktorer;

    Sammanfattning : The problem addressed in this work is the lack of accessibility inexergames for people with movement impairments. It can bechallenging for these people to physically activate them selfbecause it’s easier said than done for them to access exerciseequipment that are adapted for them. LÄS MER

  4. 24. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; Lisa Balzar; [2021]
    Nyckelord :social interaktion; välmående; digitala lärmiljöer; högre utbildning; onlinespel;

    Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER

  5. 25. Designing gamification to increase engagement for the software solution KLAR

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Nicoline Kjaer Helgstrand; [2021]
    Nyckelord :Gamification; Engagement; Octalysis; Iterative design; Usability evaluation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : With the increasing portfolio of options when looking for new mobile apps and web tools their is a need to excel. One of the possible solutions is to capture and hold on to the users by introducing gamification that motivates the user and gives them the opportunity to feel more engaged with a product. LÄS MER