Sökning: "game four"

Visar resultat 1 - 5 av 398 uppsatser innehållade orden game four.

  1. 1. Designing User Interfaces for Increased Depth Perception in Remote Crane Operation

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Johan Harju; [2024]
    Nyckelord :Depth perception; teleoperations; view perspective; graphical user interface; remote operation;

    Sammanfattning : This study investigates different design choices for graphical user interfaces meant to improve depth perception in remote crane operation through measuring efficiency and user experience. To achieve this, three different graphical user interface designs were created and implemented into a cargo port simulator within the game engine Unity. LÄS MER

  2. 2. Vilka träningsmetoder används för anfallsspelet i herrallsvenskan? : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Hampik Morad; [2024]
    Nyckelord :Fotbollsträning; Träningsmetodik; tränarlänkfotboll;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka träningsmetoder som elitfotbollstränare i herrallsvenskan använder i sina träningar för att överföra sina principer inom anfallsspelets olika skeden till sina spelare. Frågeställningar ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet speluppbyggnad? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet komma till avslut och göra mål? ·   Hur tränar elitfotbollstränare i allsvenskan skedet kontring? Metod Studien genomfördes med en kvalitativ metod där semistrukturerade intervjuer användes för att undersöka träningsmetoder som tränarna använder för att träna anfallsspel. LÄS MER

  3. 3. Sea of Unity – Ett spel för samarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Izabell Arvidsson; Markus Grahn; Oskar Pålsson; Kevin Tan Quach; Malin Rosén; Kevin Rylander; [2023-03-03]
    Nyckelord :Samarbete; 4in1; Asymmetri; Speldesignmönster; Unity;

    Sammanfattning : The most popular games nowadays, both single and multiplayer, are often focused on individual achievements instead of the whole team’s accomplishment. This paper aims to explore how to make a game that is designed with cooperation in mind and how to implement it in 4in1-game. LÄS MER

  4. 4. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Oscar Holst; [2023-02-01]
    Nyckelord :game-based learning; language learning; literacy;

    Sammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER

  5. 5. The effects of introducing game mechanics in different orders on player comprehension

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Johannes Cederberg; Bhavana Vutukuru; [2023]
    Nyckelord :cognitive load; game mechanics; order of introduction; player comfort; player comprehension;

    Sammanfattning : The order in which game mechanics are introduced to players can significantly impact their comprehension and enjoyment of the game. However, there is a lack of research on how player comprehension is affected by the sequence of introducing game mechanics. LÄS MER