Sökning: "game interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 430 uppsatser innehållade orden game interaction.

  1. 1. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Rezan Atmaca; Johannes Lindemark; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER

  2. 2. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :David Engberg; [2024]
    Nyckelord :Esport; Gamers; Life satisfaction; Game; Well-being; Esport; Gamers; Livstillfredsställelse; Spel; Välbefinnande;

    Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER

  3. 3. Rules of Thumb for VR RTS games

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :David Hultsten; Martin Quach; [2023-11-30]
    Nyckelord :Game design; strategy games; thesis; guidelines; games; UI; VR;

    Sammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER

  4. 4. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  5. 5. Creation of a Virtual Reality Experience for the Virtual Conservation of The Flamman Theater Using Unreal Engine 4

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Fausto Zamora Arias; [2023-10-25]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Unreal Engine 4; game design and development;

    Sammanfattning : The Flamman Theater identity was successfully digitally preserved for the cultural heritage of Gothenburg by creating a video game, while tested with pandemic restrictions. On the technical side, this project combines virtual reality, artificial intelligence and game mechanics to create an immersive atmosphere, inviting people to watch movies inside as the original theater was intended. LÄS MER