Sökning: "game maker"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden game maker.
1. Effekterna av pedagogiska spel för elever med svårigheter i bråk : En fallstudie av ett pedagogiskt spel från elevernas perspektiv i grundskolan årskurs 4-5
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Matematik är ett ämne som många elever tycker är svår och jobbig och motivationen till att lära sig det är ofta bristande eller saknas helt. För varje år är det en stor del som lämnar grundskolan utan ett godkänt betyg i matematik. LÄS MER
2. Helping Children Becoming Digital Creators Through Design
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : In 2022, acting in the digital world has become a large part of children’s culture in the west. There are plenty of big companies that approach children as customers and consumers by producing digital entertainment content to tie them to their brands. LÄS MER
3. Kontroll av spelkaraktärens rörelsefrihet i dataspel : En jämförelse mellan avancerad och begränsad rörelsefrihet med avseende på flow
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Enligt Gameflowmodellen av Sweetser, P. & Wyeth, P. (2005) är spelarens kontroll av karaktärens rörelsefrihet en av flera förutsättningar för att uppnå flyt i spelet och därmed uppleva ett spel som underhållande. Spel är designade med olika typer av rörelsefrihet. LÄS MER
4. Skapa spel för personer med funktionsvariationer
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Temat för vårt kandidatarbete är att skapa spel för dem som har någon typ funktionsvariation, vilket innebär att till viss del att göra spel som är speciellt gjorda för dem som har funktionsvariationer som är skapade så att dem hjälper människorna att kunna spela spelen. Exempelvis med hjälp av ljud som ska kunna leda spelaren till sitt mål eller skapa spelkontroller för dem som har till exempel Multipel Skleros. LÄS MER
5. Human-like decision making for bots inmobile gaming : A case study in developing believable artificial intelligence for mobile games
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An AI framework for game AI of bots has been developed together with the company Level Eight for their upcoming game PROTOSTRIKE. The primary goal of the thesis is to implement a decision maker in the framework that exhibits human-like behaviours. LÄS MER