Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 226 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  2. 2. The Transmedial Symbiosis Between the Different Five Nights at Freddy's Narratives

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Saga Hovland; [2024]
    Nyckelord :Five Nights at Freddy’s; Adaptation; Transmedial storytelling; Video games; Continuity; World linking; Expansion; Modification;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to explore the connection between the novel adaptation of Five Nights at Freddy’s and its video game source. As well as questioning how the two sources have developed a unique transmedial symbiosis. LÄS MER

  3. 3. Applying ChatGPT in AI-based dynamic video game narrative generation system

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Arturs Umbraško; Robert Drury; [2023-10-23]
    Nyckelord :Computer; science; engineering; thesis; ChatGPT; OpenAI; games; narrative; machine learning; interaction design;

    Sammanfattning : ChatGPT’s release and general availability has the potential to create new possibilities for storytelling in games. There are potential benefits of leveraging ChatGPT to generate a narrative at runtime in a video game, as well as possible resulting pitfalls. LÄS MER

  4. 4. VIDEO GAME-BASED LANGUAGE LEARNING AND LITERACY A systematic review of the current state of research on video game-based learning and language learning

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Oscar Holst; [2023-02-01]
    Nyckelord :game-based learning; language learning; literacy;

    Sammanfattning : Over the last decades, the video game medium has become increasingly popular-ized and technologically advanced. Consequently, the learning sciences have started to investigate the pedagogical potential of this medium. Literacy researchers have argued that unique features of the video game medium offer possibilities for effective language learning. LÄS MER

  5. 5. Geralt's Third Sword : Representation of sex in The Witcher 3: Wild Hunt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lynn Lynn Angerer; Mette Christiansen; [2023]
    Nyckelord :Gazes; Reward; Sex; The Witcher 3: Wild Hunt; Video Game; Women;

    Sammanfattning : This paper examines the representation of sex in the game The Witcher 3: Wild Hunt in terms of quest design, narrative, and sex scenes. Examining this topic is relevant to identifying misogynistic tropes in games and finding out where the portrayal of sex might be lacking or even harmful, for designers as well as consumers. LÄS MER