Sökning: "game shows"

Visar resultat 1 - 5 av 558 uppsatser innehållade orden game shows.

  1. 1. Positional differences of physical peak intense periods in Swedish elite football : A pilot study of under 19 and first team players

    Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Adam Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Most intense periods; Peak period; External load; Rolling avrage; Match; Official game; Positional differences; Position data; Youth soccer players; Academy players; Senior soccer players; professional soccer players; Elite players;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att med hjälp av multivariata parametrar undersöka skillnader i fysisk extern belastning under den mest intensiva perioden (MIP) av match för spelare på ungdomselit och seniornivå samt att identifiera eventuella skillnader mellan positioner och halvlekar.Metod: En kvantitativ retrospektiv studie tillämpades, där spelare från ett seniorlag (SEN)spelandes i högsta divisionen i Sverige samt fotbollsspelare från ett ungdomselitlag (U19)från samma klubb spelades i näst högsta divisionen för åldersgruppen deltog i studien. LÄS MER

  2. 2. Designing User Interfaces for Increased Depth Perception in Remote Crane Operation

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Johan Harju; [2024]
    Nyckelord :Depth perception; teleoperations; view perspective; graphical user interface; remote operation;

    Sammanfattning : This study investigates different design choices for graphical user interfaces meant to improve depth perception in remote crane operation through measuring efficiency and user experience. To achieve this, three different graphical user interface designs were created and implemented into a cargo port simulator within the game engine Unity. LÄS MER

  3. 3. The “Magic Gathering” of Comprehension Devices : A diachronic systemic functional linguistics analysis of MTG game card texts

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Isabella Schiller; [2024]
    Nyckelord :Systemic Functional Linguistics; Magic: The Gathering; keywords; card text; action; process; mood; transitivity; comprehension;

    Sammanfattning : This study investigates the diachronic shift of revised card texts in the tabletop collectible card game ‘Magic: The Gathering’.  The lexicogrammatical patterns found are compared to theories on comprehension and learning, and to the development of the game. LÄS MER

  4. 4. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Rezan Atmaca; Johannes Lindemark; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER

  5. 5. Det outsägliga spelet av Armageddon : En narratologisk analys av apokalyptiska maktförhållanden i Good Omens av Terry Pratchett och Neil Gaiman

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Alex Grönroos; [2024]
    Nyckelord :Eschatology; Apocalypse; Popular culture; Narratology; Power; Good Omens; Eskatologi; Apokalyps; Populärkultur; Makt; Narratologi; Good Omens;

    Sammanfattning : This paper is used to study the implications that power has in a fictive story about the apocalypse. In the fictional novel, Good Omens by Terry Pratchett and Neil Gaiman, there are different positions that express power and by analyzing them different attitudes emerge. LÄS MER