Sökning: "game workshop"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden game workshop.

  1. 1. Genom design öka medvetenheten kring, samt underlätta spårningen av menstruationscykelns känslomässiga påverkningar : För ökad kontroll över kvinnlig hälsa

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lovisa Alatalo Nordin; [2023]
    Nyckelord :Product design; menstruation; stigma; co-design; social sustainability; Produktdesign; menstruation; stigma; co-design; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Denna studie är en designbaserad forskning som utforskar frågeställningen: Hur kan en genom design öka medvetenheten kring och underlätta spårningen av menscykelns känslomässiga påverkningar? Tillsammans med underfrågan: Hur kan en produkts design bidra till minskat stigma kopplat till menstruation? Detta görs genom att belysa hur ett användarcentrerat tankesätt och co-design metoder kan användas i syfte att designa för tabubelagda ämnen. Projektets syfte var att undersöka hur produktdesign kan stötta kvinnor i att enklare spåra och förstå sig på sin hälsa ur ett helhetsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yawen Deng; [2023]
    Nyckelord :recommendation system; social application; sentiment classification; emotions; UX; rekommendationssystem; social tillämpning; känslolägesklassificering; känslor; UX;

    Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER

  3. 3. Bringing Principles to Rigging for Animation : Teaching rigging within game development education

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Steven Ekbrand; [2023]
    Nyckelord :Rigging; Animation; Teaching; Pedagogy; Math anxiety;

    Sammanfattning : The subject of digital animation witnessed the indispensable role of rigging in enabling movement and functionality, particularly within the context of game development. While animation principles (Thomas & Johnston, 1995) form the foundation of this discipline, rigging principles remain somewhat elusive, lacking the same fundamental status even to this day. LÄS MER

  4. 4. Co-creative writing : Co-creating interactive narratives together with a community that the writer does not belong to themselves

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Claes Svensson; [2023]
    Nyckelord :Co-creative writing; representation; ethics; game development;

    Sammanfattning : Often writers have to work on topics where they might have limited or no personal experience. This paper seeks to explore one of the ways that this can be done. LÄS MER

  5. 5. Helping Children Becoming Digital Creators Through Design

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Leonie Magnusson; [2022-05-27]
    Nyckelord :Child Culture Design; Child culture;

    Sammanfattning : In 2022, acting in the digital world has become a large part of children’s culture in the west. There are plenty of big companies that approach children as customers and consumers by producing digital entertainment content to tie them to their brands. LÄS MER