Sökning: "game world"

Visar resultat 1 - 5 av 636 uppsatser innehållade orden game world.

  1. 1. FLYKTEN FRÅN VARDAGEN. Om fantasy, eskapism och verklighet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Jonathan Axelsson Ossiansson; [2024-02-07]
    Nyckelord :ritual; symbolisk interaktionism; fantasy; eskapism; verklighet; rollspel; cosplay;

    Sammanfattning : This paper investigates the relations between the fantasy genre and the phenomena of escapism. It also delves into the factors which motivates consumption of various fantasy mediums. LÄS MER

  2. 2. Optimization of Solid-State Fermentation process for brown seaweed using LAB and characterization of the products

    Master-uppsats, Lunds universitet/Bioteknik (CI); Lunds universitet/Bioteknik (master)

    Författare :Sweta Singh; [2024]
    Nyckelord :lactic acid bacteria; solid-state fermentation; Alaria esculenta; Saccharina latissima; seaweed fermentation; biotechnology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Fermentation has played a vital role in human history, offering solutions for food preservation, culinary diversity, and the creation of diverse and flavorful foods and beverages. Its importance continues today, both in traditional practices and in modern industrial applications. LÄS MER

  3. 3. The Transmedial Symbiosis Between the Different Five Nights at Freddy's Narratives

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Saga Hovland; [2024]
    Nyckelord :Five Nights at Freddy’s; Adaptation; Transmedial storytelling; Video games; Continuity; World linking; Expansion; Modification;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to explore the connection between the novel adaptation of Five Nights at Freddy’s and its video game source. As well as questioning how the two sources have developed a unique transmedial symbiosis. LÄS MER

  4. 4. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :David Engberg; [2024]
    Nyckelord :Esport; Gamers; Life satisfaction; Game; Well-being; Esport; Gamers; Livstillfredsställelse; Spel; Välbefinnande;

    Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER

  5. 5. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Tripkovic; [2023]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Planet; World; Sphere; Terrain; Noise; Unity; Editor; Designer; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER