Sökning: "games"

Visar resultat 1 - 5 av 2219 uppsatser innehållade ordet games.

  1. 1. Multi Agent Reinforcement Learning

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Rikard Isaksson; [2019-06-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Machine learning and artificial intelligence has been a hot topic the last few years, thanks to improved computational power the machine learning framework can now be applied to larger data sets. Reinforcement learning is a group of machine learning algorithms where one does not know the correct answer in advance, much like unsupervised learning. LÄS MER

  2. 2. “It’s not a phase, Mom!!!". Om identitetsskapande inom fankultur

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Rebecca Ågren; Lina Holst; [2019-05-20]
    Nyckelord :Fandom; Harry Potter; Twilight; Hunger Games; identitet;

    Sammanfattning : In this essay, we examine what it means to be a fan. We look at the way different products and discourses create identity within both fan culture and fandoms. We have chosen to focus on three famous fandoms among youth culture - Harry Potter, The Hunger Games and The Twilight Saga. LÄS MER

  3. 3. The relationship between Internet Gaming Disorder and popular game titles in 2018

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Theo Toresson; [2019-01-14]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problematic gaming has been known to clinicians and researchers for decades. In recent years the phenomenon has received enough attention to give rise to a debate on classification as a disorder. LÄS MER

  4. 4. “What is Fun for You, is What’s Important to Us!” : Image Work and Positional Games in Swedish Upper Secondary Education

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Schunnesson; Jakob Westergren; [2019]
    Nyckelord :Competition; Discourse Analysis; Image; Upper Secondary Education;

    Sammanfattning : How do upper secondary schools work with image to compete online? Through meso-discourse analysis we have analyzed the descriptions of 147 schools offering university preparatory programs in Stockholm County, at one of the larger online information portals for upper secondary education (gymnasium.se). LÄS MER

  5. 5. Fritidslärarens syn på brädspel som ett verktyg för kunskapsbildning : en kvalitativ studie om lärares perception av brädspel som pedagogiskt redskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Joakim Håkansson; [2019]
    Nyckelord :Board game; leisure; curriculum; artefact; Vygotskij; Piaget; educational tool; Brädspel; Fritidshem; Vygotskij; Piaget; Artefakt; Pedagogiskt; Redskap;

    Sammanfattning : Vygotskijs teorier talade mycket om barns utveckling i leken. Jag har valt att byta ut begreppet “lek” mot “spel”, mer specifikt brädspel, i den kontexten. Med brädspel kan eleverna ta åt sig av teoretiska kunskaper på ett praktiskt sätt. LÄS MER