Sökning: "gamification VR"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden gamification VR.

  1. 1. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  2. 2. DEVELOPMENT OF IMMERSIVE EXPERIENCE FOR THE RECONSTRUCTION OF A VINTAGE CINEMA THEATRE - Explore techniques of game design and immersive technology to recreate the experience of exploring the Flamman cinema building

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :PETRA BÉCZI; [2021-11-03]
    Nyckelord :virtual reality; Oculus Quest 2; preserving cultural heritage; Blender; Unity game engine; game design and development; haptics; immersive simulation; motion sickness; technological affordances; computer graphics; performance optimization; play testing and observation; interview; thematic analysis;

    Sammanfattning : Virtual reality (VR) made cinema applications today can be considered as simple media players that are often set in a fictions environment without the privilege of explorability given to the user - who from the start remains seated in the virtual world. That is due to the definition of user control which is restrained to the extent that the controllers are moderated to the definition of interaction with graphical user interfaces such as media player buttons. LÄS MER

  3. 3. Adapting to Accelerated Digitalization of Learning Services - A Single Case Study of Global Service Training at Volvo Buses

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :David Ryfors; Vanja Lieback; [2021-07-08]
    Nyckelord :Explicit knowledge; tacit knowledge; knowledge transfer; knowledge sharing; knowledge transformation; information and communication technologies ICTs ; digital learning; digital tools; gamification; virtual reality VR ; augmented reality AR ;

    Sammanfattning : This thesis aims to research the accelerated digitalization of learning services in a global context. The thesis further aims to research how a multinational company can leverage digital solutions to add value for their aftermarket. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetslära genom ett inkluderande medium : Ett interaktivt sätt att lära sig om cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Paul Larsson; Jakob Wijk; [2020]
    Nyckelord :Video games; Virtual reality; Edutainment; Serious games; Circular economy; Sustainability; Digitala spel; Virtuell verklighet; Edutainment; Serious games; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete lyfter fram virtual reality som ett medium med potential för både lärande och underhållande syften. Begrepp som serious games, gamification, och edutainment undersöks för att ta reda på vad som gör vissa spel lärorika, vad som motiverar användaren till att vilja fortsätta spela ett spel, samt hur dessa egenskaper kan kombineras. LÄS MER

  5. 5. The Effect of Assessment On Motivation in a Virtual Reality Based Serious Game

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :David Lindh; [2020]
    Nyckelord :Gamification; VR; Serious Games; Assessment; Motivation;

    Sammanfattning : A thesis report that investigates if there is a connection between the gamification attribute called Assessment and the learning outcome called Motivation. Furthermore, we investigate the existing research to find out what is the best way to go when you are putting togeather a Serious Game. LÄS MER