Sökning: "gamification möjligheter"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden gamification möjligheter.

  1. 1. How to Educate an Organization in Working with Security Topics from a User Experience Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Felicia Gabrielii Augustsson; Anna Dahlström; [2023]
    Nyckelord :User centered design; threat analysis; security; experiential learning; gamification; interactive learning tool; the design process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving society, the pervasive influence of technology has profoundly transformed various aspects of human life, presenting both unprecedented opportunities and critical security challenges. To mitigate the risks of data breaches, malicious attacks, and overall cyber threats, companies have taken proactive measures by providing education and training to their employees in the areas of cyber security and software security. LÄS MER

  2. 2. Desone : En social medieplattform med fokus på hälsa

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Karinaho Ida; [2023]
    Nyckelord :Digital nudging; Fysisk hälsa; Mobila applikationer; User Interface UI ; Visuella designelement;

    Sammanfattning : För att lösa FN’s globala mål nummer 3 - god hälsa och välbefinnande - har jag skapat ensocial medie-plattform med fokus på hälsa. Med hjälp av social påverkan och andrametoder för beteendeförändring (kopplat till nudging och gamification) har jag skapat endigital miljö som främjar en hälsosam livsstil. LÄS MER

  3. 3. www.rätten-till-staden.nu : digitalt medborgardeltagande i stadsutvecklingen

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Ellen Aurell; [2023]
    Nyckelord :e-deltagande; medborgardeltagande; hållbar stadsutveckling; informations- och kommunikationsteknologier IKT ; planering; demokrati;

    Sammanfattning : Uppsatsen syfte är att studera huruvida digitalt deltagande kan underlätta för planerare att stärka medborgardeltagandet i stadsutvecklingsprocesser, samt underlätta för själva medborgarna att delta. Digitalt deltagande ses som ett sätt att ta bort de traditionella hinder som finns för det fysiska deltagandet, i det att det är tids- och platsspecifikt. LÄS MER

  4. 4. Facilitating Behavioral Change among Women with Polycystic Ovary Syndrome : A Design-Oriented Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hilda Robertsson; [2023]
    Nyckelord :gamification; health app; women’s health; behavior change; habit formation; basic psychological needs; self-determination theory; HCI; app design; spelifiering; hälsoapp; kvinnohälsa; beteendeförändring; vanebildande; psykologiska behov; självbestämmandeteorin; MDI; app design;

    Sammanfattning : The polycystic ovary syndrome (PCOS) affects women or people with female reproductive organs negatively, by irregular periods, difficulties in getting pregnant, and excessive hair growth. The symptoms can be eased by taking on habits of regular physical exercise and a balanced diet. Taking on new habits is however a challenging task. LÄS MER

  5. 5. The Kayamandi Children’s Possibilities and Conditions for Digital Learning : An Ethnographic Minor Field Study Investigating the Digital Learning and Edtech Opportunities for the Primary School Children Living in a South African Township

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lovisa Vitus; [2022]
    Nyckelord :Digital learning; digitalisation; digital literacy; edtech; technology adoption; social stratification; Digitalt lärande; digitalisering; digital kompetens; edtech; teknikantagande; social stratifiering;

    Sammanfattning : The educational system is going through a rapid shift towards digital learning, a phenomenon happening all over the world. This thesis examines the possibilities and conditions for digital learning amongst primary school children living in the township Kayamandi in Stellenbosch, South Africa. LÄS MER