Sökning: "gamification"
Visar resultat 1 - 5 av 342 uppsatser innehållade ordet gamification.
1. Augmented Reality in the Museum: Creating and Evaluating an AR Mobile Application in an Exhibition
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : The purpose of this thesis is to map the process of making an AR application using 3D models for a museum, and study visitors’ experience of the application and investigate if the application generates a more meaningful experience compared to not using the application. The mix of digital production and empirical study of the created technology is a new way of investigating digital cultural heritage. LÄS MER
2. NÄR EN STORLEK INTE PASSAR ALLA En kvalitativ studie om hur olika personligheter hos användare påverkar utvecklingen av gamification
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Gamification är ett begrepp som syftar till att använda element från spelvärlden i helt andra sammanhang i syfte att ändra ett visst beteende samt skapa motivation och engagemang. Det finns ett ökande intresse inom organisationer att använda gamification i syfte att påverka sina medarbetare. LÄS MER
3. Gamification in Secondary Education - A User-Centered and Interdisciplinary Approach
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The present study concerns an innovative approach to education; applying game elements as a blended learning strategy in secondary education. An exploratory case study of a gamified mathematics course in a secondary school in Sweden was conducted. LÄS MER
4. Employing gamification to support sustainable food consumption : Analysis and Redesign of the Too Good To Go mobile app
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : An estimated 1.3 billion tons of food is lost or wasted every year, adding to the growing problem of CO2 emissions and global warming. Consequently, there is an urgent need to address this issue. LÄS MER
5. Hållbarhetslära genom ett inkluderande medium : Ett interaktivt sätt att lära sig om cirkulär ekonomi
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Detta kandidatarbete lyfter fram virtual reality som ett medium med potential för både lärande och underhållande syften. Begrepp som serious games, gamification, och edutainment undersöks för att ta reda på vad som gör vissa spel lärorika, vad som motiverar användaren till att vilja fortsätta spela ett spel, samt hur dessa egenskaper kan kombineras. LÄS MER
