Sökning: "gamified elements"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden gamified elements.

  1. 1. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  2. 2. Spelifiering för miljömedvetenhet : En studie om hur applikationer kan engagera användare i hållbara vanor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Pranvera Gerbeshi; Jonna Lundgren Säwe; [2023]
    Nyckelord :Gamification; green gamification; sustainability for the environment; motivation; Spelifiering; grön spelifiering; hållbarhet för miljön; motivation;

    Sammanfattning : Studien går ut på att undersöka hur spelifierade applikationer, det vill säga applikationer som använder sig av spelelement i icke-spelsammanhang, motiverar användare till att leva mer hållbart för miljön. I vår studie har vi studerat applikationen Joulebug genom att låta två olika urvalsgrupper diskutera deras erfarenheter i fokusgruppsintervjuer efter att ha använt applikationen under en veckas tid. LÄS MER

  3. 3. Spelifierade plattformar i undervisning : En kvalitativ studie av högstadielärares behov och önskemål

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Casper Berneklint; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Digital platforms; Secondary school teachers; TAM3; Qualitative; Spelifiering; Digitala plattformar; Högstadielärare; TAM3; Kvalitativ;

    Sammanfattning : Gamification is about using game elements in non-game contexts.This study examines what teachers want from gamified learningplatforms in order for it to work in their teaching. The aim is tocreate knowledge about teachers' needs for these platforms sothat system developers can design these systems based on theteachers' needs. LÄS MER

  4. 4. A Contributor’s Journey: Exploring the Motivational Factors for Online Knowledge Sharing in a Gamified Environment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Benedikt Keil; Patrick Senger; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This research aims to investigate the motivational aspects of gamification elements on the in-ter-organizational knowledge-sharing platform, Stack Overflow. The study addresses the gaps in existing research by providing an in-depth analysis of gamification elements' effects and exploring top contributors' motivation to share knowledge. LÄS MER

  5. 5. Designing and evaluating the impact of gamification in e-learning platforms for non-Swedish people learning Swedish

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Vaishnavi Walajapet Bhakthavathsalam; Mahidhar Reddy Vaka; [2023]
    Nyckelord :E-learning; Gamification; Motivation; Persuasive design; User engagement.;

    Sammanfattning : Background. Learning a new language is essential for global communication and cultural understanding as it enhances communication skills and promotes respect for diverse cultures. In this digital age, e-learning platforms have become popular tools for language learning. LÄS MER