Sökning: "gaming språk"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden gaming språk.

  1. 1. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Aron Wright; Emil Pernet; [2023]
    Nyckelord :Visual culture learning communities; Third space; digitalisation; Gaming; interculturality; intercultural pedagogy; visual arts pedagogy; Bild; Bildpedagogik; Digitalisering; Fortnite; Interkulturalitet; Interkulturell; Konstpedagogik; VCLC; Visuell kultur;

    Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER

  2. 2. Språkliga asymmetrier och engelskans funktion i kommunikation mellan svenskspråkiga gymnasieelever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Rasmus Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Superdiversity; bilingualism; translanguaging; co-op games; gaming; Superdiversiteetti; monikielisyys; limittäiskielisyys; kaksinpeli; videopeli; Superdiversitet; flerspråkighet; transspråkande; co-op spel; spelande;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från perspektivet att alla elever i den svenska gymnasieskolan på ett eller annat sätt är flerspråkiga. Den virtuella kontexten och globalisering har bidragit till att ungdomar i gymnasieåldern möter och engagerar sig i sociala kontexter där engelskan fyller ett viktigt kommunikativt syfte. LÄS MER

  3. 3. Video Games' Effect on Language Learning Motivation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI); Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Dorothea Richtoff; Gabriel Persson; [2022]
    Nyckelord :motivation; video games; EFL; language learning; extracurricular; extramural; foreign language acquisition;

    Sammanfattning : While online activity is increasing among young Swedish students, motivation to learn English in school is decreasing (Skolverket, 2011). While many studies confirm the positive effect that leisure gaming can have on language acquisition (Atma, Azmi & Hassan, 2020; Ferdig & Pytash, 2014; Li, 2020; Rudis & Poštić, 2017), how students’ motivation is affected is far less researched. LÄS MER

  4. 4. Socialization and linguistic confidence development in ESL learners through MMORPGs

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Andersson; Sabirin Hussein Mohamed; [2022]
    Nyckelord :MMORPS; Socialication skills; linguistic confidence; motivation; gamer interaction; ESL; EFL;

    Sammanfattning : Gaming is an activity that many second language students engage in during their free time, however, games are for more than just playtime. The aim of this literature study is to analyse in what way MMORPGs can have a positive impact on ESL and EFL learners' confidence in using English as well as help develop socialization skills. LÄS MER

  5. 5. “MORE FEMINIST BULLSHIT”Exploring Sexism and the Battle Over Gender Construction in Video Game Discourse Communities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Ola Nenzelius; [2021-02-09]
    Nyckelord :Video games; Women in games;

    Sammanfattning : Abstract: Thisstudyexplores gender construction in video game discourse communities, using Critical Discourse Analysis(CDA)as a theoretical frameworktogetherwith a quantitative, corpus linguistic methodology.Discourse samples weretaken from five online content creators for World of Warcraft(WoW)who react to the four Shadowlands: Afterlivestrailers for theWoW expansion released in November of 2020. LÄS MER