Sökning: "gaming"

Visar resultat 21 - 25 av 932 uppsatser innehållade ordet gaming.

  1. 21. From Minutes to Millions: Explaining the Link Between Time Scarcity and the Addicts of Microtransactions : A Quantitative Study

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Sebastian Dietrichsteiner; Amir Hukic; [2023]
    Nyckelord :Randomized virtual cosmetics; Definite virtual cosmetics; Limited Time Scarcity; Purchase Intention; Theory of Planned Behaviour; Addictive Factors; Microtransactions; Gaming Industry; Gambling;

    Sammanfattning : Microtransactions is a relatively new concept within the gaming industry witha very large monetary value for businesses. Companies utilize persuasivedesign strategies such as time-based scarcity in order to incentivize players tospend money on microtransactions which in turn creates addiction towardsmicrotransactions. LÄS MER

  2. 22. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Josefine Karlsson; Sebastian Sääker; [2023]
    Nyckelord :Advertising; Legitimation strategies; Gambling; and Gambling addiction; Reklam; Legitimeringsstrategier; Spelande och Spelberoende;

    Sammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER

  3. 23. Spel som läromedel i matematikundervisning : en forskningsöversikt om vilka spel som rekommenderas i spelbaserad matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Markus Joelsson; [2023]
    Nyckelord :Spelbaserat lärande; matematik; kunskapsinlärning; spel;

    Sammanfattning : Litteraturstudiens syfte är att redogöra för vilka spel som används inom matematikdidaktisk forskning som undersöker effekterna av spelbaserat lärande på kunskapsutveckling i matematiska. Utöver att redogöra vilka spel som används analyseras även vissa egenskaper spelen i forskningen har: om de är analoga eller digitala och om de utvecklats i pedagogiskt eller i underhållande syfte. LÄS MER

  4. 24. Ludonarrative design & player experience : Vocabulary usage and purpose of ludonarrative exploration

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sanna Blomquist; [2023]
    Nyckelord :Ludonarrative dissonance; ludonarrative harmony; player experience; environmental storytelling; narrative storytelling; agency;

    Sammanfattning : This paper deals with the differing vocabulary between academic and player discussions when it comes to discussing gaming experiences. The main terminology that is explored is ludonarrative dissonance and ludonarrative harmony along with its usage. LÄS MER

  5. 25. Subjective Tests for Quality of Experience in Streamed Virtual Reality Games

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Samuel Larsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual; Reality; Gaming; Games; Streamed; Quality of Experience; Mean opinion score; streaming; Serious Sam VR; VR; Cloud gaming;

    Sammanfattning : VR gaming is an emerging market with relatively new technology when compared to PC and console gaming. Streamed VR gaming is when the VR game is being streamed from another device to the VR headset. LÄS MER