Sökning: "gamla varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden gamla varumärken.

  1. 1. Conceptualizing an automated sorting system for the recycling of plastic-floors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Abrahim Abdulkarim; Nima Nova Al Outa; [2020]
    Nyckelord :Plastic floor recycling; Automated plastic floor sorting; Near-infrared Spectroscopy; X-ray; Hyperspectral Imaging; Pattern recognition; Plastgolv Återvinning; Automatiserad plastgolv sortering; Nära-infraröd spektroskopi; Hyperspektral avbildning; X-ray; Mönsterigenkänning;

    Sammanfattning : Background Tarkett AB Ronneby (Sweden) is a flooring solutions company, recognized for the manufacturing and recycling of homogeneous plastic flooring. Tarkett AB recycles mainly installation spill and manufacturing defects. LÄS MER

  2. 2. Rebranding a century-old brand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melissa Calisir; Anni Lehtinen; Frida Östberg; [2017]
    Nyckelord :branding; rebranding; brand communication; brand image; brand identity; heritage; märkesprofilering; varumärkes rekonstruktion; varumärkeskommunikation; varumärkesimage; varumärkes identitet; arv;

    Sammanfattning : As customer segments age and technologies advance, many brands realize that they have to do something in order to survive and appeal to younger consumers. Oscar Jacobson, a brand that has existed since 1903, had experienced decreasing sales due to an aging customer base. A rebranding process was started when ownership of the company was shifted. LÄS MER

  3. 3. Champagne åt alla! Eller? - en analys av geografiska ursprungsbeteckningar inom TRIPS-avtalet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Sparv; [2011]
    Nyckelord :geographical indications; intellectual property rights; TRIPS; WTO; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Geografiska ursprungsbeteckningar är ett rättsområde under stark utveckling och detta har resulterat i att den nuvarande lagstiftningen är dåligt anpassad till den situation som råder idag. Flertalet olika värden är sammankopplade med existensen av de geografiska ursprungsbeteckningarna och genom deras vitt skilda betydelser för WTO:s medlemmar så är det svårt att uppnå konsensus kring ämnet och hur framtida reglering bör utformas. LÄS MER

  4. 4. Marknadsundersökning - hur en Science Park-nod på glesbygden bör göras synlig

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Malin Jonsson; [2009]
    Nyckelord :varumärken; Science Park; Science Park-nod; glesbygd; marknadsföring; kommunikation; Eksjö kommun; företag; företagsbehov; nyföretagare;

    Sammanfattning : Examensarbetet besvarar hur en Science Park-nod bör göra sig synlig på glesbygden. Arbetet har uträttats för Näringlivsbolaget i Eksjö kommun under perioden mars 2009- september 2009. Det har besvarat frågor rörande marknadsföring av Science Park-noder med ett konkret exempel i samhället Mariannelund. LÄS MER

  5. 5. Ompositionering; en fallstudie av Norrvidden Fastigheter AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Robert Brandt; Peter Karlsson; [2008]
    Nyckelord :Positioning; repositioning; brands; target market; decision making process.; Positionering; ompositionering; varumärke; målmarknad; beslutsprocess.;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: Det är viktigt för ett företag idag att hitta en position på marknaden som fungerar i ett långsiktigt perspektiv. Dessutom gäller det för företaget att på ett tydligt sätt positionera sin produkt eller sitt varumärke i kundernas medvetande. LÄS MER