Sökning: "gap analys teori och praktik"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden gap analys teori och praktik.

  1. 1. Kan två teoretiska modeller förklara ett praktiskt fall? : En fallstudie om förändringsarbetet på ett svenskt utbildningsföretag

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Robin Zainuddin; [2023]
    Nyckelord :Förändringsledning;

    Sammanfattning : Previous studies have shown that there were large differences between organizational changes in practice and in theory. The purpose of the study is thus to investigate and analyze whether the gap between theory and practice exists and where it can be identified. LÄS MER

  2. 2. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  3. 3. The progression towards data-driven manufactu : A case study of four Swedish factories

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Isak Draganovic; Mohammad Mahmoudi; [2023]
    Nyckelord :Data-driven manufacturing; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industry 4.0; Smart factories; Digital technologies; Data-driven tillverkning; M2DDM; Maturity Model for Data-Driven Manufacturing; Industri 4.0; Smarta fabriker; Digitalateknologier;

    Sammanfattning : Today’s technologies, such as Artificial Intelligence, Internet of Things and Digitals twins, have made data very valuable for most industries. The manufacturing industry is not exempted from this fact. LÄS MER

  4. 4. Etablering och test av ett marteloskop i Vätteskogen, Skinnskatteberg

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Michael Cederhammar; Viktor Högström; [2023]
    Nyckelord :trädval; hyggesfritt skogsbruk; didaktik;

    Sammanfattning : Idag ökar intresset för alternativa skogsskötselmetoder till trakthyggesbruket, och ny kunskap om dessa metoder publiceras med allt högre frekvens av forskarkåren. För att implementera nya metoder i praktiken behövs verktyg som överbygger gapet mellan teori och praktik. Ett marteloskop är ett sådant verktyg. LÄS MER

  5. 5. Digitalisering inom mindre revisionsbyråer : Drivande faktorer bakom förändring och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Sperens; Johanna Wallfors; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Auditing; Institutional Theory; Institutional Logic; Professional Logic; Commercial Logic;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka förståelsen för digitaliseringens påverkan på mindre revisionsbyråer. Studien undersöker hur den professionella och kommersiella logiken påverkar företagets och de anställdas syn på förändringar drivna av digitalisering.  Metod: Den genomförda studien är en fallstudie med deduktiv ansats. LÄS MER