Sökning: "gap mellan attityd och handling"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden gap mellan attityd och handling.
1. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER
2. Vårdnadshavares attityder kring barns digitala lek : En enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Lek är för barn en meningsfull aktivitet och är därmed också en viktig del i det arbetsterapeutiska arbetet med barn och deras vårdnadshavare. Författarna anser att det finns kunskapsluckor som behöver fyllas gällande vårdnadshavares perspektiv på den digitala leken för att kunna hitta lämpliga familjecentrerade interventioner. LÄS MER
3. Konsumenternas köpbeteende inom fast fashion : En undersökning om gapet mellan attityd och beteende inom hållbarhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : De miljövänliga problem som världen står inför idag är tätt sammanhängande med den masskonsumtion som skapats av fast fashion-industrin. Detta har skapat en större efterfrågan av miljövänligt producerade kläder av konsumenter då de har en allt större inblick och påverkan på modeindustrin. LÄS MER
4. Etiska konsumenter : Gapet mellan intentioner och handlingar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Forskning bekräftar att ett gap mellan intention och handling finns. Denna studie belyser etiska konsumenter samt gapet mellan att vilja handla etiskt och hållbart men att inte alltid göra det. Fokus har legat på att ta reda på varför detta gap uppstår och att skapa en förståelse för de faktorer som påverkar konsumenters köpbeteenden. LÄS MER
5. Varför handlar vi (inte) ekologiskt? : En kvantitativ studie om svenska konsumenters konsumtionsbeteende vad gäller livsmedelsprodukter
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det har aldrig funnits så många konsumtionsalternativ som det finns idag, det existerar stora livsmedelskedjor med mängder av alternativ av samma typ av produkt. Enligt statistiska centralbyrån har försäljningen av ekologiska livsmedelsprodukter ökat stadigt i Sverige. LÄS MER