Sökning: "gap modell marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden gap modell marknadsföring.

  1. 1. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  2. 2. Accelerating the Transition to Sustainability : Identifying Drivers and Barriers

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Hannes Kristofersson; Victor Wadstein; [2021]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainable Development; Corporate Sustainability; Change Management; Transition Management; Business transition; Business Transition Management; Hållbarhet; Hållbar utveckling; Hållbar affärsutveckling; Transition Management; Förändringsledning; Företagsförändring; Business Transition Management;

    Sammanfattning : As corporations have attained an increasing focus in the sustainability debate, so have the expectations of their sustainability performance. Rather than having a sole focus on an ad hoc mix of philanthropic actions, researchers now begin to call for businesses to recognize their role in broader societal sustainability challenges. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsexperter eller marknadsföringsjippo? : En kvalitativ innehållsanalytisk studie av begreppet Greenwashing inom svenska modeföretags hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Valentina Cicerone; Gabriella Aguilar; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Green marketing; The textile and fashion industry; Greenwashing; The Seven sins of Greenwashing; Grön marknadsföring; Textil- och modebranschen;

    Sammanfattning : Denna forskningsstudie är en kvalitativt undersökande studie av svenska modeföretags hållbarhetskommunikation utifrån en utvärdering av konsultmodellen The Seven Sins of Greenwashing. Studien ämnar att undersöka hur The Seven Sins of Greenwashing fungerar som ett verktyg och ramverk för att analysera svenska modeföretags hållbarhetskommunikation samt om greenwashing förekommer i deras gröna marknadsföring med hjälp av The Seven Sins of Greenwashing. LÄS MER

  4. 4. We are all storytellers : Att berätta en historia genom fysisk miljö och grafisk design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Nydelius; Julia Trotzig; [2019]
    Nyckelord :Storytelling; servicelandskap; grafisk design; restaurang; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Storytelling is a marketing tool that works as a media where companies can communicate their history, values and message through stories. In order to meet customer demand for involvement and experiences, companies need to satisfy their emotional needs. LÄS MER

  5. 5. Tittar du på mig? : En kvantitativ studie om videomarknadsföring på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sara Ryman; Isabelle Sundqvist; [2018]
    Nyckelord :Sociala Medier; Instagram; Video; Videomarknadsföring; Videodelning; Marknadsföring; Köpintention; Native Advertising; Viral Marknadsföring; Elektronisk Word - of - Mouth eWOM ; AIDA - modellen; Attribut.;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett vanligt förekommande fenomen som används av allt fler människor världen över. På sociala medier ges både företag och privata användare möjlighet att publicera videoinnehåll. I linje med att video på sociala medier växt fram, har möjligheter att använda video i marknadsföringssyfte utvecklats. LÄS MER