Sökning: "gap-modellen"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet gap-modellen.

  1. 1. Fastighetsmäklaren och Gap-Modellen i praktiken : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare praktiskt åtgärdar gap i kundernas förväntningar.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Glad Isabella; Falkerhorn William; [2022]
    Nyckelord :Gap - Model; Expectations; Service quality; Service; Real estate agent;

    Sammanfattning : Abstract Background and Aim: A professional real estate agent offers a service that is constructed by the creation and maintenance of the relationship with both sellers and buyers. It's important for the real estate agent´s survival that he performs and delivers the service quality that customers expect. LÄS MER

  2. 2. Okun's law in the Nordics : A time series analysis based on Okun’s law

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Nationalekonomi

    Författare :Alisina Faramarzi; Filip Maraui; [2022]
    Nyckelord :Okun s law; Time-series; Economic Growth; Unemployment; Panel data; Okuns Lag; Tidsserie; Ekonomisk Tillväxt; Arbetslöshet; Panel data;

    Sammanfattning : In this thesis we examined the validity of Okun’s law across four Nordic countries (Sweden,Norway, Finland and Denmark) using the gap version of Okun's law. Our method foranalyzing the Okun’s law for Nordic countries in this study is time series. LÄS MER

  3. 3. Uppföljningshantering av åtgärder : med support av TIA-systemet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Amanda Jansson Stark; [2019]
    Nyckelord :Deviation management systems; indicators; targets; The TIA system; follow-up; Avvikelsehanteringssystem; indikatorer; mål; TIA-systemet; uppföljning;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att skapa en handlingsplan för uppföljning av åtgärder i händelse av olycksfall, tillbud och observationer i avvikelsehanteringssystem (TIA-systemet)på en enhet på Scania i Södertälje. Frågeställningarnaär(1) Vad ska följas upp, (2) När kan uppföljning ske och (3) Hur kan uppföljning ske. LÄS MER

  4. 4. Kund- och medarbetarnöjdhet samt dess förbättringsmöjligheter : En studie gjord i en serviceleverans

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Terese Johansson; Maria Lundin; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Employee satisfaction; Improvement; Service quality; Service delivery; Förbättring; Kundnöjdhet; Medarbetarnöjdhet; Servicekvalitet; Serviceleverans; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : The study has been made in association with a facility management company where the service delivery to a specific customer has been studied. The purpose of the study is to map the main factors that makes both the customer, and the employees that work in the delivery process, satisfied in order to get the rating for customer and employee satisfaction up. LÄS MER

  5. 5. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Björn Beckman; Henning Ekselius; [2019]
    Nyckelord :tjänstekvalité; service; SERVQUAL; GAP-modell; pension; retirement;

    Sammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER