Sökning: "garageband"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet garageband.

  1. 1. GarageBand eller Logic Pro? En studie i föreställningar om professionalitet och konsten att välja arbetsredskap inom digital musikproduktion

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Fredrik Winerö; [2023-10-04]
    Nyckelord :GarageBand; Logic Pro; music technology; democratization; professionalism;

    Sammanfattning : GarageBand and Logic Pro are Digital Audio Workstations (DAWs) developed by Apple for recording and producing music. The former comes for free with every Mac, iPhone or iPad while the latter comes with a price tag and are marketed to the professionals. LÄS MER

  2. 2. "Precis som i melodifestivalen!" : -En studie om musikskapande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Anna Jönsson; [2021]
    Nyckelord :music teaching; Garageband; musicapp; music didactics; music creation; preeschool; Analog musikundervisning; Digital musikundervisning; Förskola; Garageband; Musikapp; Musikdidaktik; Musikskapande;

    Sammanfattning : Musikundervisning i förskolan tenderar att främst handla om sång av reproducerande karaktär. Dessutom fokuseras oftast ett utommusikaliskt syfte, som exempelvis språkutveckling eller socialisering. LÄS MER

  3. 3. ”Ett, två, tre, fyra” - en analyserande studie i musikundervisning och musikteknik i förskolan ur ett posthumanistiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Daniel Gunneberg; Jonatan Malmberg; [2018]
    Nyckelord :garageband; intra-aktion; musikteknik; musikundervisning; posthumanistiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ur ett posthumanistiskt perspektiv undersöka och analysera tre undervisningsstunder i musik med och utan Garageband. Ur studiens syfte har följande frågeställningar växt fram; Hur ser relationen ut mellan linjär och icke-linjär musikundervisning och Hur framträder transdisciplinärt samt musikaliskt innehåll i intra-aktionen mellan barn och musikskapande i iPad? Studiens empiriska material är insamlat på en förskola i Malmö och har videodokumenterats för vidare transkribering. LÄS MER

  4. 4. Musikskapande med iPad : en kvalitativ studie om elevers upplevelser av musikskapande med iPad i årskurs 9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Raeel Raissi; [2018]
    Nyckelord :musikskapande; iPad; digitala verktyg; garageband; grundskolor; musikundervisning;

    Sammanfattning : Skapande i olika former är något som vi människor hållit på med under en lång tid. Att skapa musik är också något som musikundervisningen i skolan ska syfta till. Så väl skolan som samhället håller på att digitaliseras allt mer vilket lett till att skapandet i musikundervisningen numera ofta sker med iPads. LÄS MER

  5. 5. Elevers uppfattningar om ensemblespel : en kvalitativ studie om ensemblespel i skolans musikundervisning

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anders Persson; Mikael Gustavsson; [2017]
    Nyckelord :ensemblespel; musikundervisning; grundskola; instrument; samarbete;

    Sammanfattning : Titel: Elevers uppfattningar om ensemblespel – en kvalitativ studie om ensemblespel i skolans musikundervisning. English title: Students perceptions of ensemble playing. LÄS MER