Sökning: "gass"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet gass.
1. "Man leker men man lär sig samtidigt" : Elevers upplevelser av pedagogiskt drama i SVA-undervisningen på grundläggande nivå inom vuxenutbildningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Gruppdynamik, självkänsla, motivation och läslust är några av de grundstenar sompositiva upplevelser av andraspråksinlärning bygger på (Gass & Selinker, 2008)(Löthagen & Staff, 2009). Min intention är att undersöka huruvida pedagogiskt dramaintegrerat i svenska som andraspråksundervisningen, kan användas som verktyg för attuppnå dessa förutsättningar. LÄS MER
2. Development of an analytical method for the screening of meaty flavors in commercial foodstuff by SPME-GC/O-MS
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : The aim of the project was to develop a methodology for the chromatographic analysis able to identify the key odorants in meaty food products. The approach was based on the analysis of an already in market product and the theoretical background of the meaty flavors sensorially. LÄS MER
3. ”Can we dramatize it? Please!” : Drama som motivation i skönlitterärt läsande i SVA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Motivation spelar en betydande roll för hur inläraren lyckas tillägna sig ett andraspråk, då processen är tidskrävande och fordrar elevens fortsatta engagemang (Gass & Selinker, 2008, s. 426). I ämnet svenska som andraspråk ska, enligt Skolverket, läsning och analys av skönlitteratur ingå (Skolverket, 2011, s. 2). LÄS MER
4. Examining transfer and prototypes in L1 Swedish learners of Spanish : The case of aspect: The simple present and the present progressive
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskningSammanfattning : This study is focused on the transfer accounts and the prototype accounts, and examines aspect through looking at L1 Swedish learners of Spanish who are at early stages of acquisition. The prototype accounts postulate that adult learners will acquire the most prototypical forms of a grammatical feature first, and then, as proficiency increases, less prototypical features, called extended meanings, will be acquired incrementally (Shirai & Andersen, 1995, Geeslin & Fafulas, 2012). LÄS MER
5. Labels Impact on Stigma and Evaluation of Generalized Anxiety Disorder Stigma Scale in aSwedish Sample
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : This study aimed to examine how variants in diagnostic labels might alter stigma toward Generalized Anxiety Disorder (GAD) sufferers and secondly, to evaluate an existing scale (GASS) designed to measure that stigma. Data was collected from Swedish university students (N=447) where the impact of labeling upon stigma was measured by manipulating the presence and content of a label. LÄS MER